PC Leeft 0,5 seconde.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArieMozart

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2004
Tijdens een spel gaf de computer van mijn zoon de geest.
Wij dachten i.v.m. de temperatuur. Wij hebben toen de koelers schoongemaakt. Daarna gebeurde het volgende. Bij het aanzetten van de computer draaiden de koelers 0,5 seconden en stopte alles er mee. Dus de vraag is, wat kan de oorzaak zijn. Is de hele boel doorgebrand of is er iets anders aan de hand.
Ik hoop op een snel antwoord.
b.v.d.

Welkom op Helpmij.:)

Alle kabeltje, kaarten enz nagelopen?
Geen losse onderdelen, die ergens contact maken?

De computer is ermee gestopt en daarna wij hebben niets veranderd maar wel alles gecontroleerd, zoals kabels en andere stekkers en er zat niets los.

Mischien even een voeding van iemand lenen of heb je zelf nog een andere voeding.
Deze aansluiten, zo kun je kijken of de orginele voeding het begeven heeft.

Als je de startknop indrukt draaien de koelers soms heel even, kan dit als de voeding stuk is?

Ja, dat kan.
Het kan zoveel oorzaken hebben, dus stap voor stap dingen uit zien te sluiten.

Bedankt tot zover. Ik ga het een en ander proberen. Lukt het niet dan meld ik mij wel weer.

Probeer ook met het minimale op te starten.
Videokaart, geheugen(1 reepje), kijk of ie dan het Biosscherm laat zien.
Kijk ook op het moederbord zelf of je geen vreemde dingen ziet.
Brandplekken, bol staande condensatoren of iets dergelijks.

Ik heb het geprobeerd met een andere voeding. Deze is 250 watt i.p.v. 300 watt. Ook bij deze draait de cpu koeler een paar keer rond en stopt er dan mee, dit gebeurd trouwens niet elke keer als je het startknopje indrukt. Meestal gebeurd er helemaal niets. Toen alles afgekoppeld. Dit maakte echter geen verschil.

als je je koeler hebt beschadigd, dan zal je systeem ook niet meer werken.
Is simpel op te lossen met een nieuwe koeler, mits de processor niet doorgebrand is, maar dat zal wel niet.

Hoe te testen?
Probeer eens de koeler te laten draaien, dus gewoon handmatig.
Draait t soepel of niet?

Bedankt voor de reactie. De koelers draaien zeer soepel. Ze zijn dus niet beschadigd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan