PC lijkt als doorgeefluik voor internet te fungeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Ronald
heb je ook nog hp materiaal op je netwerk staan?
Ik heb geen ideëen meer. Misschien nog de pc's nog eens op andere lan-poorten vd epc koppelen? Of er is iets mis met de Cisco router. Idealiter zou je eens de router moeten kunnen vervangen om te testen.
Misschien iemand anders op dit forum met de gouden tip?

Er staat een HP all in one printer die verbinding maakt met de wifi, maar dat werkt probleemloos. Ik ga het maar weer bij UPC neerleggen.
Bedankt voor je hulp in ieder geval!

Zonder dank
Als het opgelost geraakt, laat het dan ff weten. Kan nuttig zijn voor anderen met een gelijkaardig probleem.
Succes
Johan

@ contrazoom:
Probleem is opgelost. Zojuist uitgeprobeerd met een router van een vriend.
Heb de Cisco EPC3925 van UPC op bridged modus gezet, een tweede router eraan gekoppeld waarin de DHCP al uitgeschakeld was en het werkt als een zonnetje.
PC 2 krijgt weer gewoon internet als PC 1 uit staat.

Nogmaals dank voor je hulp!

Heb je PC1 aan router1 en PC2 aan router2 aangesloten? Of router2 aan router1, en de pc's aan router2?

Hier staan PC's in het Lan (Win8-32 bit, Win8-64bit, Win7-32 bit) en ik heb een soortgelijk probleem met een combinatie van de Win8-64 en Win7-32 PC's. Vreemd genoeg heeft de Win8-32 PC geen invloed op het wel of niet werken van het Lan.
Als het hier uitvalt, heb ik geen Lan / Wifi / Internet en het IP adres van de router is ook niet te benaderen.
(in het kort-in deze volgorde: "Win7-32 aan: Lan werkt" "Win7-32 uit: Lan werkt" "Win8-64 aan: Lan werkt" "Win8-64 uit: Lan werkt" "Win7-32 aan: geen Lan/Wifi/Internet meer totdat ik de Win8-64 PC weer aanzet")

Ik heb beide pc's aangesloten op router 2. Overigens later UPC toch bereid gevonden een nieuwe router te leveren (dit keer een ander type) en het probleem is nog steeds opgelost.

Het is wellicht beter je eigen topic te openen, daar heb je waarschijnlijk meer aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan