Pc lijkt ineens trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

San1

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Berichten
227
Mijn pc lijkt ineens minder snel te reageren.
Kan ik ergens checken of er iets fout zit?

Groet,
San
 
Draai schijfopruiming of beter nog : Ccleaner, dat helpt in een aantal gevallen (leegt iig de browsercach(es) / cookies en verwijdert verder veel overbodige bestanden)
Verder blijf je wat vaag over wát er precies trager regaeert. Browsen / verkenner / openen progjes / alles.........?
 
Laatst bewerkt:
Het simpele browsen lijkt gewoon wat trager te werken.
Willekeurige sites, die minder snel openen.
Ik heb geen ervaring met cCleaner.
Wijst zich dat vanzelf en waar te downloaden?

Zegt het % verbruik bij de processor nog iets of klets ik nu teveel onzin...:)
 
Ik heb enige tijd geleden een simpele handleiding van Ccleaner geschreven, ik zoek 'm even op................
Ccleaner is, als je het eenmaal weet, simpel in het gebruik. Weet je niet hoe of wat, dan kán het gevaarlijk zijn.

Simpelweg Windows schijfopruiming draaien ruimt ook al een heleboel op.

Mijn eigen gemaakte handleiding kan ik niet meer vinden, wel een goede op het web : Klik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank...

"Ccleaner is, als je het eenmaal weet, simpel in het gebruik. Weet je niet hoe of wat, dan kán het gevaarlijk zijn"

Jouw uitspraak maakt me wel wat onzeker of is dat niet nodig als ik de stappen volg zoals beschreven in jouw link?

Na installatie via de button cleaner overtollige bestanden schonen.

Via de tweede button Register kan je overbodige vermeldingen in het register opzoeken en verwijderen.......is dit ook nodig of kan ik mij beperken tot de button "cleaner"
 
De 2e die je noemt : de "register" cleaner, ruimt talloze overbodide registersleutels op. Ook deze kan je veilig gebruiken. Veel snelheidswinst zal het niet opleveren, want er zitten duizenden en duizenden sleutels in het register en als er bijv. 128 worden opgeruimd (die nutteloos zijn geworden) zal je daar niet veel van merken. Ccleaner is, als je je beperkt tot de opruiming en de registercleaning, 100% veilig.

Ccleaner is misschien wel de meest veilige / betrouwbare Cleaner die er is, al ken ik natuurlijk lang niet alle Cleaners.
 
Laatst bewerkt:
Nuance : de browsercache, (cookies) en temp map(s) worden óók geleegd en daar kan forse snelheidswinst mee worden behaald.
 
De een wel, de ander niet.
Objectief gezien zou het ook volslagen onlogisch zijn als er mensen progjes uitbrengen die geen enkele toegevoegde waarde zouden hebben, zeker niet de jongens en meisjes die Cleaner hebben gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels Ccleaner geinstalleerd en uitgevoerd.
Er is 7,6 Mb verwijderd...lijkt me niet veel toch?
 
Inmiddels Ccleaner geinstalleerd en uitgevoerd.
Er is 7,6 Mb verwijderd...lijkt me niet veel toch?
ehh, nee. Na een weekje computeren worden bij mij per keer regelmatig giga's verwijderd. Nu breng ik ook wel érg veel tijd door op mijn laptopje......... :D
 
Aan de hand van de nu summiere informatie kunnen we je niet goed helpen.
Vandaar dat we nog wat informatie nodig hebben.


  • Download PC Info naar je bureaublad.
  • Unzip en klik op SetupPC Info.
  • Doorloop het installatieproces.

.
Dubbelklik op PC Info.
De scanning wordt nu ingezet...
Na de scanning selecteer je de tab: Logs
Vervolgens check je uitsluitend deze items:
.

  • Software
  • Hardware
  • Software Installed List
  • Startup List
  • Running Processes

.
Klik nu op 'Create a log' kopieer en plak deze in je volgende posting.





Download Das naar je bureaublad.



  1. Download en installeer
    conemu.png
    ConEmu

Rechtsklik ConEmuAls administrator uitvoeren
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)


Typ: cd %UserProfile%\desktop
Typ: DaS_21 /f
Er zal op je bureaublad een bestand log.txt verschijnen.


Post het log





Download MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op MiniToolBox.exe om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren Rechtermuisknop uitvoeren als,
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List last 10 Event Viewer Content
    • List Installed Programs
    • List Devices Only Problems
    • Reset FF Proxy Settings
    • List Users. Partitions and Memory Size
    • List Minidump Files
    • List Restore Points aan
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
 
Laatst bewerkt:
Als ik op download van pcinfo klik en ik open het bestand, dan krijg ik vrijwel direct de melding..internet explorer werkt niet meer en start opnieuw op.
Twee keer geprobeerd...twee keer dezelfde melding
 
Heb je misschien Ziggo internet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan