PC loopt alleen vast tijdens gebruik P2P programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

abcdeee

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
29
Hallo,

Mijn laptop loopt de afgelopen tijd standaard vast bij het gebruik van een torrent-programma. Eerst heb ik het met Azureus geprobeerd, waarna hij altijd na 1 tot 5 minuten direct vastliep. Bij U-torrent is dit precies hetzelfde. Opeens blijft de muis staan en doen de toetsen van het toetsenbord het niet meer, het 'bevriest' zeg maar. De enige manier om de laptop weer aan te krijgen is de uit-aan knop 5 sec. in te drukken en de laptop dan opnieuw op te starten.

Ik heb de afgelopen tijd geen andere software/hardware geïnstalleerd naar mijn weten.
Ik heb voldoende ruimte over op de laptop ( 12 GB bij C: en 45 GB bij E:).
Ik heb vroeger nooit problemen gehad met torrents.
De laptop loopt alleen vast bij het gebruik van torrent-programma's (P2P dus).

Wat is hier aan te doen want het is ontzettend irritant.
 
Als je in het verleden nooit problemen hebt gehad, zet hem dan eens terug naar een datum voordat dit begon met systeemherstel.
 
Als je in het verleden nooit problemen hebt gehad, zet hem dan eens terug naar een datum voordat dit begon met systeemherstel.

Hoe doe ik dit precies, en heeft het nog consequenties voor andere programma's e.d?
 
torrent software loopt vast

! probeer ook zeker eerst een viruscheck op dat programma specifiek of de hele program files map ervan (of de hele pc) (gebruik een goede up to date virusscanner

als ie niks vind kan je ook het hele programma vervangen door een splinternieuwe installatie ervan (wel eerst even netjes totaal uninstalleren en herstarten)
is het hierna nog en heb je geen corrupte update gehad van dat programma, dan kan een systeem herstel misschien nog helpen.

heb je een virus dan is dat hoogstwaarschijnlijk afkomstig uit de viruszee van torrent verkeer.:shocked:
succes:thumb:
 
Laatst bewerkt:
torrent loopt vast

Hoe doe ik dit precies, en heeft het nog consequenties voor andere programma's e.d?

systeeem herstel vindt je via startknop - programmas - bureauaccesoires - systeem werkset- systeem herstel klik daarop herstel punt maken.
ga hierna pas terug om dan te kiezen voor herstelpunt naar keuze kiezen en kies ok
na een pc herstart is de oude situatie weer hersteld

dit heeft gevolgen maar dat kan je nu weer terug draaien door weer te kiezen voor het herstelpunt wat je net maakte. de rest legt ie zelf uit
succes

:cool:
 
Hallo,

Ik heb een virusscan over de hele pc gedaan, en die vond niks. Ook spyware e.d. zat er niet op. Heb toen een systeemherstel gemaakt, maar de datum kon niet eerder worden gezet dan 17 november (2 dagen geleden) en toen waren de problemen er al. Het duurt nu ongeveer zo'n 3 maand, maar ik kan geen systeemherstelpunt aanvinken van rond die periode. Wat nu?
 
Als je veel gebruik maakt van genoemde progamma's is het risico zeker aanwezig, dat je allerlei rotzooi naar binnen haalt.
Geen probleem, maak een backup en installeer de boel opnieuw.
Dus incl. een schone geformatteerde schijf.
 
Op dit moment is het probleem er nog steeds, heb geprobeerd een backup te maken, maar geen idee hoe dit moet. Heb nu inmiddels de nieuwste versie, maar hiermee is het probleem niet verholpen.

Ideeën??
 
Probeer de volgende scanner eens van Microsoft.

http://onecare.live.com/site/en-us/default.htm

Oke ik heb de scan gedaan, en hij vond wel wat, dat ik meteen heb laten fixen door de virusscan zelf, zie hieronder:




Ik zal zo even proberen of hij het nu wel doet, als ie vastloopt, edit ik in dit bericht even.

EDIT: ja hij loopt weer vast, nu wel na 5 minuten, dus ik was al blij, maar alsnog liep ie na een paar minuten dus vast.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan