pc loopt bijna vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkenlies

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2000
Berichten
88
vreemd probleem: pc staart gewoon op en werkt ook voor een paar minuten, daarna werkt alleen de rechtermuisklik en verder helemaal niks, ik kan wel op een icoon gaan staan op het bureaublad deze word dan ook blauw maar als ik erop klik met links of rechts dan gebeurt er helemaal niks, alleen zie je de zandloper lopen maar er opent niks.
wel zie ik als ik maar lang genoeg blijf kijken dat de dingen die ik heb aangeklikt soms even oplichten maar openen doen er niks.
als ik opstart in veilige modus dan werkt alles wel gewoon, alle mappen kan ik in en kan alles daarin en mee doen.
ik heb een virus scan gedaan en ook malware en spywere ook heb ik de hd laten checken en alles laten repareren maar ook daarna ging hij niet werken.
het is een dell dimension 1100 die al een hele poos zonder problemen draait, ook zijn er geen nieuwe dingen opgezet of geupdate dus dat zou het probleem niet mogen zijn.
pc draait op winxp sp3

ik hoop dat iemand een idee heeft om dit op te lossen

gr henk
 
Laatst bewerkt:
Als hij wel in de veilige modus opstart/werkt dan betekent dat meestal een softwareprobleem,misschien na een update?
Probeer het volgende,vink alle opstartende software uit bij msconfig>opstarten en vink ze dan 1 voor 1 weer aan,met telkens een restart,om erachter te komen of daar wellicht een probleem is.Het kan uiteindelijk natuurlijk toch een spy/virusprobleem zijn,klik dan op de link in m'n'handtekening voor het programma Mbam + NL handleiding.Draai dat evt. in veilige modus.
Succes.
 
Goeie kans dat hij Windows-updates aan het downloaden is, maar het kan door van alles komen. Een paar tips:
- zit je schijf misschien heel erg vol?
- staat er een printer of ander apparaat uit die normaal aanstaat?
- is hij misschien aan het synchroniseren met een PDA?
- ben je met internet bezig op het moment dat dat gebeurt?
- zitten je stekkertjes er allemaal goed in?
- heb je al eens gekeken door welk proces de processor wordt belast (taakbeheer, evt. meer opties aanschakelen en kijken wat erg actief is)

Het gratis programma Process Explorer vind ik erg handig om de actieve processen beter te kunnen zien (verbeterde versie van Windows Taakbeheer) en evt. afsluiten. Dit kun je downloaden van:

http://technet.microsoft.com/nl-nl/sysinternals/bb896653.aspx

Succes!
 
heeft niet geholpen

dank voor de antwoorden maar het heeft nog nks geholpen, de schijf is nog lang niet vol , hij is 40 gigh groot maar heeft maar 12 gigh in gebruik, update's staan uit dus die zal hij niet binnenhalen, verder staat er niks op de pc aangesloten behalve dan toets en muis, en in taakbeheer geeft hij aan dat de cpu op 0 staat en er zijn geen processen bezig.
en ook als ik helemaal niks doe dan loopt hij langzaam vast binnen enkele minuten, ook met het internet eraf als hij toch stiekum op internet zou willen gaan.
ik heb ook in msconfig alles aan en uit gevinkt maar ook dat mocht niet baten, ook heb ik alle hardware verwijderd die in de pc zit en niet nodig was om alles uit te sluiten maar ook dat mocht niet baten.
ook gecheckt met mbam en sp ynog iets daar kwam wel wat uit maar na verwijderen werkte de pc nog niet.

ik hoop dus dat er nog iemand is met ideen, anders moet er een schone install op en das wel jammer want de pc liep prima.

zou iemand mij kunnen zeggen of het misschien aan de processor zou kunnen liggen en hoe ik dat kan checken??

gr henk
 
Hmm, lastig verhaal. Een dergelijk verschijnsel kan ook optreden als er een geheugenbank los zit of kapot is, trouwens.

PC uitzetten, stroomkabel even losmaken, jezelf aarden (even de verwarming aanraken), PC open maken en de insteekkaarten een heel klein beetje heen en weerschuiven.

10 minuutjes werk en het doet soms wonderen.
 
gedaan

thx voor de snelle reactie

heb 2 nieuwe geheugenbankjes geprobeerd voor het geval er 1 kapot zou zijn maar zoals je al wel zal verwachten heeft ook dit niet geholpen.

ga nu op een andere harde schijf proberen xp te installen en dan zien hoe hij daarop loopt, weet ik tenminste of het hardware of software is.

gr henk
 
nieuwe install

pc loopt weer prima met een nieuwe install dus is er toch iets in de software wat een probleem geeft bij deze pc, of de harde schijf is natuurlijk niet goed meer.
krijg nu alleen de instellingen niet over naar de nieuwe hd, heb in veilige modus de wizzard bestanden en instellingen gedaan maar krijg op de nieuwe de melding dat er geen bestanden in de map staan, is heel raar, het enige is dat ik van een home install naar een pro ben gegaan.

laat nog weten hoe dit is afgelopen.

gr henk
 
Vraag,waarom heb je die wizard in de veilige modus gedraaid? Die moet je van je eigen account af draaien daarom verzamelt hij ook niets, je instellingen zijn opgeslagen en gerelateerd in/aan je inlog-account.
Handleiding met plaatjes van de procedure
 
Laatst bewerkt:
veilige modus

sorry voor mijn wat late reactie maar was ff heel druk met andere dingen, ik heb dit in veilige modus gadaan omdat het probleem van de pc is dat deze maar heel even werkt en ik dus de wizzard niet kan draaien, maar na wat gezoek op internet kwam ik erachter dat je dat ook in veilige modus kon doen, dat werkte ook wel en ik had ook gewoon de bestanden op een usb stick staan alleen met de nieuwe install zag de wizzard de bestanden niet staan, en het was toch echt het goede bestand nl: USMT2.UNC.

om terug te komen op het probleem: de pc kon ook met een nieuwe hd niet goed geinstalleerd worden en na veel puzzelen en proberen kwam ik door een foutmelding( blue screen) op het waarschijnlijke probleem, de onboard geluidskaard gaf problemen, na deze uitgezet te hebben in de bios kon ik ineens zonder problemen installeren en werkt hij tot nu toe nog prima, nog ff afwachten of hij het blijft doen maar ik heb weer hoop, nu nog proberen die gegevens over te zetten.

gr henk
 
Mooi dat je het probleem zelf hebt gevonden,daar kun je soms idd lang naar zoeken,je zou kunnen kijken bij Dell of er een update voor is maar je zou ook een pci-kaart kunnen kopen voor je geluid ligt eraan wat je wilt,maar voor +/- €40 heb je al een behoorlijke geluidskaart als je er weinig eisen aan stelt €20,heb er hier een paar liggen maar daar heb je natuurlijk niets aan.
Had deze week ook iets vreemds aan de hand,een kennis van me kreeg geen internetverbinding meer (bekabeld) terwijl zijn laptop(draadloos) gewoon verbinding had.Met pingen naar de router kreeg ik geen antwoord,kabel verwisseld met een van mij,niets. Alles er op losgelaten wat ik ervan weet,niets. Ik zeg,waar is je Firewall? (had ikzelf in het verleden geïnstalleerd) ja zegt hij die start al maanden niet meer op (maar het probleem met de verbinding deed zich pas 2 dagen voor) ik deïnstalleer de firewall en wat denk je,probleem opgelost en heb toen maar voorlopig de Windows Firewall geactiveerd.Wat ik bedoel te zeggen is, een probleem is eigenlijk nooit eenvoudig. Je komt steeds weer voor verassingen te staan.
Maar bedankt voor de terugmelding en hoop voor je dat je verder geen problemen meer hebt. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan