Pc loopt constant vast (met (foto)screenshot)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rezco

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2012
Hallo,

Ik type dit nu vanaf mijn ipad omdat mijn pc telkens vast loopt, ik heb al een systeemherstel gedaan maar dit lost niks op, ook heb ik de pc al zoveel mogelijk stofvrij gemaakt maar ook dit helpt niet.

Op dit moment loopt hij na een minuutje (nadat ik me aanmeld op mijn windows useraccount) vast maar gisteravond heb ik ook uren zonder problemen gebruik kunnen maken van de pc.

Hier is een foto van wat ik te zien krijg als hij vast loopt
- soms gaat het geluid (van een film ofzo) gewoon door, soms blijft dit hangen, en soms word het gewoon stil.
- soms kan ik de muis nog bewegen, maar soms ook niet of hij blijft na even te kunnen bewegen daarna toch vast hangen.
- het beeld/de pixels flikkeren een beetje.

http://imageshack.us/photo/my-images/832/fotoxfo.jpg

Wie kan mij vertellen wat ik nog kan doen of dat ik een nieuwe pc kan gaan kopen :/

Alvast bedankt!

Welke grafischekart heb je? Dit wijst na je grafischekaart toe, dit zijn artifacts vaak door een te warme grafischekaart. Hoe warm is je grafischekaart onder een film kijken? Meet je tempraturen http://www.techpowerup.com/gpuz/ Heb je de laatste drivers, nogmaals welke grafischekaart heb je?

Laatst bewerkt:
Rond de 50 - 52 graden volgens speccy, en het is niet specifiek tijdens het film kijken maar vaak net na het opstarten, soms wat eerder soms wat later, af en toe zelfs na meer dan een uur

Edit, speccy opnieuw geinstalleerd ivm systeem herstel:

1024mb Nvidia geforce 8500 gt
51 graden

Laatst bewerkt:
Ik heb dit probleem ook gehad, ik kreeg het bij het gebruik van Flash. Welke Windows versie heb en hoeveel bits?

Ga ik doen, als hij weet vast loopt dan laat ik het weten, omdat het af en toe langer duurt voor het gebeurd kan het zijn dat ik morgen pas weer een vastloper krijg. Mocht het na 1-2 dagen gewoon goed gaan dan laat ik het ook weten!

Tijdens het instaleren van de driver liep hij weer vast :( nog maar een keer proberen :/

Edit
En weer tijdens de installatie, word er gek van, constant resetten

Edit2
Weer..zal het nog 1 of 2 keer proberen :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij loopt vast wanneer je driver wilt installeren? Download de driver na je computer, zet hem op het bureaublad en start windows in veilige modus. Installeer hem via daar.

Ja tijdens de installatie, hij staat op het bb dus dan ga ik het in veilige modus proberen, denk wel dat dat lukt aangezien ik daar nog geen vastloper bij heb gehad

Installatie gelukt, start nu opnieuw op, hoop dat het werkt :)

So far so good, alleen 1 probleem, het bureau blad is nu groter dan het scherm, dus ik zie de menu balk zo goed als niet en pictogrammen van het bureaublad staan buiten het beeld (half) en zo is dat aan alle randen :s

Je werkt nu veilige modus? Die zet de resolutie inderdaad hoog. Kan je hem wel installeren? p.s Voer een schone installatie uit > Aangepaste installatie > Aanvinken voor een schone installatie uit Succes!

Ja installatie is gelukt en ik zit weer in de normale modus en nu is mijn bureaublad groter dan mijn scherm

En toen liep hij weer vast :(

Mooi. Heb je een schone installatie uitgevoerd? Minder mooi.

Heb je een schone installatie uitgevoerd?

We gaan even voor de harde aanpak. Installeer dit programma: http://www.softpedia.com/progDownload/Driver-Sweeper-Download-101717.html Ga vervolgens in veilige modus, en verwijder de gehele Nvidia drivers (met Driver Sweeper natuurlijk). (Zijn dire bestanden in die lijst van Driver Sweeper volgensmij.) afbeelding.jpg Die drie bestanden dus. Verwijder deze in veilige modus. Wanneer je dat hebt gedaan, restart je, je computer in normale modus. Installeer de Nvidia driver opnieuw, die je zojuist downloaden.

Laat maar wat weten.

Dus de driver installeren in normale modus? Hoop dat dat lukt

Ok, duurt dat verwijderen lang want er gebeurd niet veel, alleen een balk die heen en weer beweegt en een lijst met oa dll bestanden

Ja, je moet geduld hebben. Zometeen zal je een melding krijgen dat alles verwijderd is. Zit je veilige modus nu?

Oke, heb even geduld en laat dit afdraaien. Wanneer het klaar is doe je gewoon op je eigen tempo.. (niks forceren)de driver weer installeren. Ik hoor het wel, succes.

Hij is nog steeds bezig, ik zal hem aan laten staan in de nacht, ga nu slapen, ik laat morgen weten of het gelukt is ;)

Nog steeds bezig.. dat duurt wel erg lang. Als je nog tijd hebt, probeer hem dan te verwijdeen in normal mode. Kijk of dit wat sneller gaat. Normale mode met driver sweeper. Normaal duurt dit maar ongeveer 10 á 15 minuutjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan