PC loopt continue ´even´ vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liefde

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
Hallo allemaal,

Mijn computer loopt sinds 2 weken telkens even vast. Dit merk ik meestal in firefox, omdat ik veel zit te internetten. Ik scroll bijvoorbeeld over dit forum en ineens stopt het met scrollen en zie ik ´Firefox reageert niet meer´, ik moet dan ongeveer 50 sec/1 min (heb gekeken met een stopwatch) wachten en dan ineens doet alles het weer.
Tijdens die freeze kan ik verder niets anders met mijn pc doen omdat de rest ook niet reageert.
Dit is niet alleen bij firefox maar ook als ik gewoon mijn computer/mijn documenten wil openen of een dvd zit te kijken.
Ik heb virusscans gedaan (antivir) en met adaware gescanned. allebei konden ze niets vinden. Pc openmaken en uitzuigen heeft ook niet geholpen.

Een week terug kwam windows zelf met het voorstel om de flashplayer de herinstalleren Daarna liep hij de rest van de dag zonder vastlopen maar daarna gewoon weer wel.

Het is op dit moment zo erg dat ik dit bericht niet eens op de PC kan typen maar het op de laptop moet doen....

Iemand die mij kan helpen?

Hoi,

Je zou kunnen proberen de nieuwste drivers van je video kaart van je pc via je laptop te downloaden.
Dan via usb stick naar je pc die vastloopt en dan de drivers herinstalleren. Het zou maar zo kunnen dat de drivers beschadigd zijn tijdens het installeren van de flash player.

Als de oplossing van rickrottweiler niet werkt zou je kunnen proberen om de eventuele Extenties van Mozilla uit te schakelen.
Heb je Ghostery geinstalleerd dan raad ik je aan om hem up te daten of te verwijderen.
Java-Quick starter(Plug-Ins) geeft ook wel eens problemen,die kan je ook uitschakelen.:thumb:

zoals TS al zei: dit is niet alleen tijdens firefox internetten,, maar ook tijdens andere dingen, zoals filmpje kijken. ook kan er niets met de videodrivers zijn, want het probleem was er al voor het opnieuw installeren van flash player.

ik denk dat het probleem bij je processor moet liggen. kijk eens nadat je pc eventjes vastzat of de CPU voor 100% gebruikt word? dit kan via taakbeheer. als de cpu inderdaad voor 100% belast word, kijk eens hoeveel processen er actief staan en post het aantal hier eens op het forum?

voel tijdens het stuk dat je pc vastzit aan de achterkant van de kast of de zijkant van de kast (indien een desktop pc) of aan de onderkant van de laptop (indien een laptop) of het niet heel erg warm heeft, dit kan een signaal zij dat de cpu even lichtjes oververhit raakt door overbelasting.

Ik heb zo'n probleem verholpen door mijn SATA drivers teinstalleren. Maar wat er bij jou nou precies is weet ik niet

Na het lezen van een aantal andere topics met deze problemen heb ik nogmaals mijn computer uitgezogen, nu ook heel goed om en achter de koeler.
Daarna nog een paar updates van vista geïnstalleerd, en sinds dien heb ik geen vastlopers meer gehad *afklop*.

Toch bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan