PC loopt elke keer vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels07

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Beste lezer(es),

mijn PC loopt telkens vast. In instantie leek het te komen door stof op de fans. De PC liep in het verleden nog wel eens vast en na het schoonmaken van de fans was het euvel verholpen.

Nu heb ik met perslucht de fans van de stof ontdaan, echter is het probleem nog niet opgelost. Telkens crasht de PC en doet niks meer, het enige wat ik kan doen is de reset-knop indrukken. Het re-booten werkt dan ook niet en moet ik de PC uit doen. Na verloop van tijd kan ik deze weer aan doen en verloopt het booten goed (in de normale modus) in veel gevallen werk. e.e.a. weer tijdelijk 0-1 uur om vervolgens weer te crashen.

Heeft iemand een idee of bovenstaand probleem relatief eenvoudig is op te lossen?

Alvast bedankt voor je reactie.

Gr, Niels

Hallo Niels,

Het lijkt mij echt een temperatuur probleem.
Maar het zo ook kunnen komen door het moederbord, omdat de PC niet goed opstart als je op de reset-knop drukt.
Of een combinatie van beide, zoals een kapotte processor (lijkt me sterkt, maar is mogelijk) en/of een kapot moederbord.

Groetjes, WDHBGS

Komt weinig voor dat vastlopers worden veroorzaakt door hardware.
Welke windows gebruik je? Kijk daar eens in de logboeken en geef hier de foutcode. Dan kunnen wij je gerichter helpen, naar het zoeken naar de oorzaak.

Alvast bedankt voor de reacties!

@Jackall: ik gebruik windows 7. Enig idee waar ik het logboek kan vinden? heb hier (nog) nooit in gekeken....

Configuratiescherm>systeembeheer>logboeken
De ernstige meldingen zijn vaak aangemerkt met een rode kruis.

Vraag verplaatst naar windows 7

ik kon zo 123 de meldingen niet vinden in het logboek, maar heb de fan van de voeding nog eens goed schoongemaakt en de PC loopt nu niet meer vast.
Euvel lijkt nu verholpen of is deze oplossing te provisorisch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan