PC loopt ineens vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchman07

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2008
Hallo,

Ik heb 2 weken geleden mijn pc schoongemaakt sindsdien loopt mijn PC ineens random vast. Alles blijft hangen ik kan geen kant op. Gelukkig heb ik een reset knop op mijn PC en start die opnieuw op. Helaas gebeurde dit al wel eens vaker en startte de pc idd opnieuw op. Nu blijven de fans ook wel draaien en geeft het moederbord wat lichtjes maar veel meer doet die niet meer. Ik haal dan mijn DVI(beeldscherm) en mijn HDMI(TV) kabels los en probeer ze 1 voor er 1 en dan doet die het na 10 minuten meestal weer.
Vandaag gebeurde het weer. En nu drukte ik mijn fan van mijn processor iets meer aan en toen begon die het ook spontaan weer te doen.

Hierbij ook de vraag waar komt het probleem dat mijn PC spontaan vast loopt vandaan komt. Of hoe kan ik er achter komen waar het vandaan komt aangezien het totaal onverwacht voorkomt.

Ik heb daarvoor ook nog enkele films van mijn vriend overgezet op mijn PC het kan zijn dat hier enkele Malware bij zat. Ik ben nu bezig met een malware check.(ondertussen is die afgelopen en is niks gevonden)

Je hebt 2 weken geleden je pc schoongemaakt.
Wat was toen de oorzaak?

Ik heb alle stof op het hardware weg gehaald en alle stof filters gestofzuigd. Dit heb ik gedaan met een kwast en door de te blazen en op de plekken waar de chase bereikbaar was met de stofzuiger het stof eruit gehaald. Dit is gewoon wat ik eens in de zoveel tijd doe en verder nooit problemen mee gehad

Hoe zit het met de temperaturen?
Wordt de processor niet et warm?

Zou even warmtegeleidende pasta eerst halen en de cpu eerst opnieuw plaatsen, waarom je op die fan drukt weet ik niet maar dat mag niet het uitvallen van de PC veroorzaken.

Nee niet echt. Koelingen doen het gewoon goed denk dat de processor rond de 40-50 graden blijft als ik de fan lagere rpm zet wilt die wel eens oplopen maar nu is die ook gewoon 33 graden en vandaag was die net 10 minuten opgestart

Maar is dit een probleem van de processor of de video kaart? aangezien hij na het vastlopen geen beeld wilt geven

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan