PC loopt opeens vast nadat wat kabels opgeborgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chichong

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Beste mensen ,
Mijn probleem is dat me pc opeens vast loopt

Specs :
AMD athlon 2600+ 1,91 Ghz
200GB hdisk
1500 MB Ram geheugen
geforce 6600 videokaart
Coolermaster 450 watt voeding (Real power versie)

Het zit zo :
Ik laat mijn pc meestal gewoon paar weken aan voor downloaden en voor de gein uptime record breken :D maare eergister ging me pc raar doen.
hij gaat opeens per dag 5 x wel rebooten. terwijl normaal makkelijk paar dagen aan kan blijven.
Dus ging ik maar gisteravond PC uitzetten en de stroom kabels en overige kabels eruit halen.
toen ik kast ging openmaken zag ik hmm best vies wat stofjes dus beetje stofzuigen op de heatsink van me CPU en de casefan en de kast van binnen natuurlijk.
Nou klaar met stof zuigen. En ik heb een gatewatch II van aerocool al een tijdje maar die temperatuur sensors nooit aangesloten (was te lui om te doen veel gekloot in je kast) maar nu is me kast open en schoon dus ging ik die temperatuur sensor aansluiten. 1tje deed ik in de videokaart koeler , 1tje onder de hardeschijf groene plaat , 1tje gewoon aan me kast vast plakken, de laatste deed ik op mijn CPU (dus koeler eraf pasta eraf en dan sensor op dat klein vlak waar pasta normaal erop komt en dan pasta boven me sensor en dan koeler erop.
Toen ATA hardeschijf van 200 Gb van WD aangesloten en 2 DVD branders 1x sony 1x NEC met stroomkabels en IDE kabels. en me videokaart een stroomkabel aangesloten.
Toen PC aanzetten. 5 sec later ging me pc UIT maar de power led die is aan terwijl alles stil staat. nou dus ging ik powerknop inhouden zodat de powerled uit is.
weer aanzetten ... en ging kijken op me gatewatch II en bij de CPU temperatuur kijken.... en zag 25 graden 28, 30, 34, 38, 45, poef uit. toen dach ik hmm sensor weghalen ? dus weer cpu koeler afhalen enz sensor af pasta weg en opnieuw pasta erop heatsink erop enz. nou weer pc opstarten.
toen vroeg de pc wil je windows op veilig modus opstarten ? normaal opstarten ? recent instelling die werkten opstarten ? ( je weet wel die lijst met keuze)
nou dus ik ging normaal opstarten kiezen. zwart scherm en dan zag ik dit alleen " _ " die lage witte streep heletijd knipperen.meer zag je niet... dus ik dach wtf ?
nou reset knop drukken... en toen ?? pc ging niet resetten het leekt wel of die op standby mode stond want er gebeurde niks dus powerknop inhouden.
En toen cmos batterij eruit halen en voeding kabel eruithalen dus pc had helemaal geen stroom. 5 minuut later cmos batterij erin 512mb ram geheugen erin voor de zekerheid en voedingkabel erin. PC aanzetten en gelukkig kwam ik in de windows.
nou dus normaal gewoon beetje computeren en kon alles doen.. opeens loopt die vast. dus ikke restarten pc op de reset knop drukken. zwart scherm cpu maakt vaag geluid je hoor dat bijna niet erg zacht ssss geluid.
Oke pc uitgezet en aanzetten. toen kreeg ik een bios melding dat de CPU speed niet correct is en druk op DEL om in de bios te komen en de cpu speed correct te zetten.
dus dat deed ik alle instelling op standaard zetten en Save & Quit drukken.
pc restart maar bleef die weer hangen... gebeurd niks zwart scherm pc was gewoon aan maar leek net als of standby mode. dus pc helemaal uitzetten en weer aanzetten kreeg weer dat melding en bla bla bla dat stap weer herhalen.. weer hetzelfde.
ok dus pc uitzetten cmos batterij eruit en weer erin kreeg zo floppy errror melding dat geen floppy aangesloten is( ik heb geen floppy dus daarom) druk op f1 om door te gaan ok gedrukt windows bootlijst alweer en kies voor recent instelling die werkte.
ok ben in de windows. weer beetje spelen en liep die weer vast. pc uit weer aan bios beetje checken.. wou me windows formatteren meschien lag het daaraan dus ging ik bios de floppy en de cdrom device boot device wijzigen dus first boot cdrom second boot hdd third boot floppy.
en toen liep die opeens vast in de bios nog wel ! ! ! ! nog nooit gehad.
dus pc uit weer aan en nog een keer proberen bios in gaan en liep die weer vast.

maarja lang verhaal ik hoop dat die duidelijk is. dus me pc is nu eigenlijk DOOD loop zomaar vast O_o
als je iets niet begrijpt vraag het maar ^_^

Groeten Chichong

Welkom op Helpmij.:)

e laatste deed ik op mijn CPU (dus koeler eraf pasta eraf en dan sensor op dat klein vlak waar pasta normaal erop komt en dan pasta boven me sensor en dan koeler erop.
Haal deze er direct tussen uit, want dit is echt niet goed. Het koelblok(Heatsink) moet vlak op de Core van de processor zitten, met de koelpasta ertussen. Zo als jij het nu hebt, wordt de processor niet/nauwelijks gekoelt. Het is te hopen, dat de processor nu niet te heet is geworden.:confused:

ja toen me pc om de 5sec uitviel ging ik gelijk de sensor eruit hallen en maak je maar geen zorgen dat me CPU verbrand want op me mobo zit een beveiliging als me CPU te warm wordt dan gaat me PC automatisch uit
*EDIT* Ik typ nu op me PSP
als ik nu me PC aanzet dan loopt die gelijk vast

Laatst bewerkt:
Is de Core van de processor niet beschadigt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan