PC loopt regelmatig vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xavi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
Berichten
4
ik heb sinds een viertal weken een nieuwe PC met Vista erop, zelf in elkaar gestoken en alles verliep perfect tot op kort. Soms loopt hij namelijk totaal vast en doet hij niets meer, ctrl+ald+del helpt niet en het kan zijn dat er een blauw schemp tevoorschijn komt. Als ik de pc reboot dan blijft hij kort daarna weer hangen... Als ik hem even afzet en een uurtje later nog eens probeer dan doet hij alles zoals het moet. Foto van blauw screen: klik

Er wordt dus ook gesugureerd dat ik nieuwe software geinstaleerd heb... En mja, aangzien de pc nog maar een 4tal weken heb staat'ie dus vol nieuwe software als office 2007, photoshop, nero 7,... En wat betreft die drivers, ik kan op dit ogenblik niet bedenken welke nieuwe drivers ik onlangs geinstallerd heb.

Bon, bij systeembeheer de logboeken gecheckt om tot de conclusie te komen da't allemaal nogal ingewikkeld is... Heb paar pics genomen, misschien dat jullie er beter aan uit kunnen. Om 16.33 is de PC onverwachts afgesloten maar rond die tijd vind ik geen fout, een uur ervoor wel: check foto. Ik zie ook nergens drivercrashes denk ik, misschien kan ik best ALLE drivers deleten en herinstaleren ofzo? En hoe verwijder je drivers?

Vandaag is mn PC weer een drietal keer vastgelopen, erg frustrerend aangezien ik lang gespaard heb voor dit systeem :s Ik snap het allemaal nimmer, hoe weet ik nu waar het aan ligt? Ik doe helemaal geen gekke of zwaar belastende dingen met mn computer...:(

Bij apparaatbeheer zie ik een uitroepteken bij "Coprocessor", als ik er op klik staat er dat de stuurprogramma's niet geinstalleerd zijn. Wanneer ik op "zoeken op net" klik dan vind hij niets... Zie foto. Ook heb ik bij mijn processor geen cd bijgekregen denk ik, op google vind ik het ook niet...

halleluja man, ben ik effe geniaal :confused: Ik ben ni zo vernuft als het op PC aankomt... iemand een idee'tje hoe ik dit kan oplossen? Want ik kan toch moeilijk alles verwijderen? Hulp wordt erg gewaardeerd :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke hardware heb je? mobo, type en merk, CPU, etc.

A page of kernel data was not found in the pagefile and could not be read into memory. This might be due to incompatible disk or controller drivers, firmware, or hardware.

Kan van alles zijn.
 
Moederbord: Asrock AM2 AliveNF6G-DVI
Processor: AMD 3800+ X2 64bit Dual-core Processor Boxed AM2
Harde schijf: Western Digital 250GB Sata II 16Mb
Ram geheuge: Twinmos DDR2 1024MB 533MHz
Videokaartje: Asus NVidia EN7600GS Silent 256MB Tv/DVI-I/HDTV
 
Neem aan dat je de nVidia nForce Vista drivers hebt geïnstalleerd, voor je chipset.

Probeer eens dan eerst de nVidia IDE driver te veranderen in de windows driver, een rollback dus, als dat wil, en kijk of dat helpt, er zal alleen een cd/dvd device aanhangen, maar toch.

Ook de SATA op 150gb/s zetten zou je kunnen proberen, zul je niet veel van merken, in de performance.
 
Sorry Lange pier, maar al wat jij zegt klinkt chinees... Ik denk dat ik hem maar eens in de winkel binnen doe, hopelijk kost dit niet teveel :(
 
Ja, ja, rare chinezen die Lange Pieren.:cool:

Je zult er inderdaad nog garantie op hebben, laten zij dat maar oplossen, goed idee.:)
 
Op deze foto zie je dat de coprocessor geen stuurprogramma heeft, na heel wat zoekwerk heb ik hetvolgende gevonde:

Device: “Coprocessor
(1) Place the mouse on the “Coprocessor” device and right-click the mouse button. This is the NVIDIA SMU device.
(2) Select “Update driver software.”
(3) Select “Browse my computer for driver software.”
(4) Make sure the “Include subdirectories” box is checked.
(5) Insert the driver CD and click the “Browse” button.
(6) Located the “SMU” folder in the driver CD. Select the “SMU” folder using the left mouse button.
(7) Click “Next.”
(8) If you get a message indicating that the publisher could not be verified, click “Install.”
(9) Your driver is now installed. Click “Close.”


Het enige probleem is dat dit niet wil lukken, ik doe nogthans exact hetzelfde, maar vind geen drivers in de SMU folder... erg raar inderdaad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan