PC loopt slechter na installeren nieuw moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
mijn pc heeft het vorige week begeven. Ik kon niet vinden wat het was, dus weggebracht en ze zeiden dat ik een nieuw moederbord en geheugen nodig had. Het is al een oude pc,, dus heb ik gewoon het goedkoopste gekocht..(wat volgens mij nog beter is dan wat er in zat)...maar goed, Ik moederbord (asus p4s800), nieuw geheugen (512mb) erin gedaan en opgestart... hij deed nix, dus heb ik hem geformatteerd..maar het rare is dus nu dat hij minder lekker loopt dan eerst... hij stottert als ik programmas opstart..muis blijft hangen, muziek hapert en zo..alsof hij te weinig geheugen heeft..terwijl er volgens mij eerst ook 512 in zat...

ik denk zelf dat ik misschien iets moet veranderen in mijn bios..maar weet niet wat..
iemand een idee?

gr. Allard

Ik neem aan dat je wel alle software, ook die voor het moederbord, hebt geinstalleerd? Nieuwste drivers etc?

je hebt normaal een cd-rom bij je moederbord gekregen dat je moet installeren:)

Ik heb alles van die cd geinstallleerd, maar het helpt niet..En ik durf niet zo goed de drivers van die site van Asus te downloaden, omdat ik niet weet welke ik moet pakken en OF ik ze wel moet pakken...

hmm, heb je al meteen voor je het internet op ging windows geupdate, virusscanner, spywarescanner, firewall...?

anders nog eens opnieuw windows installeren, kneem aan dater iets is fout gelopen tijdens de installatie

Ik heb die windows updates gedraaid, meer niet... Ik moet zeggen dat ik wel tijdens de installatie van windows zelf een paar missing files kreeg die ik heb overgeslagen...maar dat had ik al eerder gehad en toen werkte alles gewoon goed nog...

En wat als ik mijn bios flash? Er zijn namelijk zon live updater bij die dat doet geloof ik..

bios flash zal niet helpen, maar je zegt dat je missing files hebt,heb je die opgeschreven? kunnen namelijk belangrijke bestanden zijn. had ik ook met een dll-bestand dat belangrijk was, pc draaide ook niet voortreffelijk, toen dat bestandje gedownload en hij ging weer fantastisch:) maar ik vermoed dat je ze niet hebt opgeschreven:confused: en je zegt ook dat je dit al vaker hebt gehad, dan heb je wrs een slegte cd van windows(illegaal? krassen?) je zult naar een andere windows cd moeten zoeken:(

ik weet alleen nog dat het een paar .inf bestanden betrof en een paar .png bestanden... maar wat ik al eerder zei..ik heb het eerder geinstalleerd (ook met missing files) en toen deed alles het gewoon goed..dus dan kan het daar toch niet aan liggen of wel?

Zou het trouwens ook misschien uitmaken dat ik nog 2 partities heb buiten mijn c: partitie waar windows opstaat... ? Ik heb namelijk alleen c: geformatteerd...

dat laatste zou nie mogen kunnen zijn, maar het kan zijn dat het telkens andere missing files zijn en dat je nu dus belangrijke hebt:confused: kijk tog maar eens uit naar een andere windows cd

Dan zal ik dat proberen... denk je dat het misschien ook niet kan liggen aan mijn harde schijf... dat die nu te uit is voor mijn moederbord (tis wel een 7200 RPM)...of aan het feit dat ik er nog een harde schijf bij heb zitten (een echt hele oude van 6 gig maar)....?

Of voeding misschien?

Trouwens ik weet nou niet echt zeker of ik al het juiste wel heb geinstalleerd van mijn moederbord..ik heb alles geinstalleerd wat op die CD van Asus stond..maar dat betrof alleen IDE drivers, AGP drivers, SOundmax drivers en LAN drivers..niet echt iets van het moederbord zelf dus...

Laatst bewerkt:
neuh, harde schijf zal het niet aanliggen(kun je natuurlijk altijd testen)

tja... gewoon opnieuw geformatteerd..met andere xp cd en nu doet hij het gewoon..

bedankt voor je hulp!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan