Pc loopt soms vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naam123

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Berichten
30
Hey,

Sinds een poosje doet mn desktop erg vaag. Hij werkt normaal voor een seconde of tien, loopt dan enkele seconden vast en draait dan weer normaal, waarin hij alle muiklikken enzo in die paar seconden in een keer uitvoert.

Heb een chkdisk gedaan, gaf veel bad sectors maar bleef hangen bij stap 5/5. Moest pc uitzetten.
Heb defragmenteren aangedaan. Dit duurde echter een half uur per % ofzo dus heb dat moeten stoppen. HDD was wel erg gefragmenteerd.

Over het algemeen vaagheid. Wat kan ik doen?
 
Welk besturingssysteem draai je?

Laat anders de defragmentatie een nachtje doordraaien.
 
Welk besturingssysteem draai je?

Laat anders de defragmentatie een nachtje doordraaien.

Ik draai XP SP3. Nu start mn pc niet eens meer op. Blijft hangen bij het windows tekentje. Start nog wel op in veilige modus en heel soms als ik heel lang wacht normaal.

Zit te denken aan een format maar heb em een maandje terug ofzo al geformat, begon net weer een beetje werkend te zijn :confused: Ben dr echt al daagen mee bezig...

Denk je dat een defrag het probleem oplost? Ook het niet opstarten van het systeem?
 
Hoi !

Eerst maar even je HDD checken met een tooltje van de fabrikant.

De meeste staan op deze http://www.ultimatebootcd.com/download.html bootable CD.

Lijkt me dat je HDD aan het overlijden is.

Greetz,

Harry.

Heb met die ultimate bootable CD een HDD diagnostic tool van Maxtor gedraaid. Long Test gaat goed tot 39%, dan blijft het bad sectors aangeven tot 99 errors, dan zegt ie 'Read Scan Failed'. Lijkt erop dat mn HDD kapot is he? Wel raar, opstartproblemen begonnen toen ik een usb driver installeerde, kan daar niet mee te maken hebben he?

Njah, waarschijnlijk is mn HDD dus kapot. Kan ik hier nog data van afhalen? Heb nog een HDD van 750Gb erin zitten, daar zou de kapotte HDD van 200gb makkelijk bijkunnen.

Misschien is het wel interessant voor me om nog eenzelfde 750GB hdd erbij te halen en dan automatisch synchroon te laten lopen. Dat kan toch? Daar staat namelijk wel belangrijke data op en niet echt op de kapotte HDD. Gelukkig net alles overgezet.

Heb wel genoeg vragen gesteld nu :)
 
Hoi !

Tja, HDD corrupt !

Je kunt proberen deze HDD als slave ergens bij te hangen en te kijken wat je er vanaf kunt halen.

We kunnen het hier niet vaak genoeg zeggen: zorg ALTIJD voor een back-up !

Of een Raid-configuratie is aan te bevelen ligt aan je situatie.

Lees deze eens: http://www.pcguide.com/ref/hdd/perf/raid/levels/index.htm

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Tja, HDD corrupt !

Je kunt proberen deze HDD als slave ergens bij te hangen en te kijken wat je er vanaf kunt halen.

We kunnen het hier niet vaak genoeg zeggen: zorg ALTIJD voor een back-up !

Of een Raid-configuratie is aan te bevelen ligt aan je situatie.

Lees deze eens: http://www.pcguide.com/ref/hdd/perf/raid/levels/index.htm

Greetz,

Harry.

Njah gelukkig had ik alle belangrijke bestanden gebackuped op die 750Gb. Die moet nou echter niet stukgaan. Bedankt voor de tips, ik ga maar es een nieuwe HDD aanschaffen en kijken of ik die in RAID douw. Laters
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan