pc loopt soort van vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenh13

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2010
Hallo,

ik heb een beetje een probleem.
Mijn pc doet het niet als hij opgestart is.
Hij start gewoon op totaan de gebruiker kiezen, maar ik kan niks met mijn muis of met het toetsenbord.
Ik kan dus helemaal niks op het moment.

Het is een fujitsu, scaleo p, met vista.

Andere vragen:
1. Kun je wel in de BIOS komen? (oftewel: Doet het toetsenbord het dan (nog) wel)?
2. Ik neem aan dat je een draadloze muis en toetsenbord gebruikt. Wat gebeurt er als je een bedrade muis + toetsenbord gebruikt? (Liefst eentje met een ps2 aansluiting, dus niet USB varianten).

Tijs.

Ja in de bios enzo kom ik wel gewoon, het toetsenbord doet het dan ook gewoon,
zodra windows is 'geboot' dan doet niks het meer, (nog wel het laad icoontje bij de muis), voor de rest kan ik niks.

De muis is draadloos, en het toetsenbord niet.
En er zitte 4 gebruikers op, maar alleen ik en mijn zusje zitten er regelmatig op.

Kijk eens of bij het inlog-scherm met de TAB-toets nog 'gesprongen' kan worden naar een account, waar je dan op de Enter toets drukt en het wachtwoord ingeeft.

Als dat niets oplevert dan lijkt het me dat je aan een herinstallatie van Windows moet gaan denken.

Tijs.

Ja ik zei al dat t toetsenbord niet meer werkt zodra windows geboot is.
Dus alleen windows opnieuw installeren?
Ik weet niet of er een installatie cd bij zat, maar dat zal ik nog wel even vragen zodra mijn pa terug is.
Waar moet ik 't anders vandaan halen?

Welk installatiemedium moet worden gebruikt kunnen we hier op het forum niet bepalen. Als je het zelf niet weet, bel dan de leverancier van de pc op voor hulp.

Mocht je nog data willen redden voordat je Windows opnieuw installeert, kijk dan even hier voor (brand- en gebruiks-)instructies van Ubuntu Live CD om vanaaf zo'n CD op te starten om je bureaublad, Mijn Documenten etc. te redden op memory-stick en/of externe harde schijf.
Ik raad je aan om in ieder geval de hele C:\Users\[jouw_gebruikersnaam] map te redden als je Vista of Windows 7 gebruikt of de C:\Documents and Settings\[jouw_gebruikersnaam] map als je XP gebruikt.
Als er meerdere gebruikers zijn, natuurlijk hun mappen óók redden op backup.

Succes,

Tijs.

Dat laatste heeft al meer geholpen, Hij doet het weer bijna zoals hij 't moet doen.
Hij blijft nu alleen soms een beetje hangen, op één window, en daarna krijg ik een blauw scherm met de boodschap dat hij gecrasht is, en dan hij opnieuw opstart. (Iets in die richting, het is best snel weer weg)
Weet iemand daar meer van?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan