nemesissyn
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 okt 2009
Oke ik zit met het volgende probleem en ik zal het zo goed mogelijk uitleggen. Ik heb een paar weken een splinternieuwe PC in mekaar gebouwd. Windows 7 x64 erop en heeft zo een 2 weken perfect gedraaid. Sinds een week heb ik echter problemen en ik heb onderranden geen idee meer waar het aan ligt.
Mijn PC loopt namelijk compleet vast op het moment dat hij bij het 'Welkom' scherm van Windows 7 is. Als de PC een tijd uitgestaan heeft, loopt ie wel door maar loopt ie niet veel later alsnog vast. Zelfs als ik Windows 7 opnieuw heb geïnstalleerd loopt ie meteen vast op het moment dat hij bij het Welkom scherm komt, de schijf is dan nog helemaal leeg >< (op Windows na dan(
Het rare is, dat veilig modus wel gewoon werkt, ik kan m rustig 20 uur in veilig modus laten staan zonder dat ie vastloopt.
Het volgende heb ik al gedaan om te kijken naar een oplossing:
- Windows XP geïnstalleerd (complete format van hdd gedaan)
- Verschillende Windiws 7 x64 geïnstalleerd (complete format van hdd gedaan)
- Computer opengemaakt, alles gecontroleerd.
- CPU fan + coolvin gecontroleerd, Fan draait en coolvin is koud
- Extra fans gecontroleerd, draaien ook
- CPU is 35 graden volgens de BIOS, zowel in veilig modus als direct na de freeze.
- BIOS gereset
Hieronder mijn PC specs:
2x Extra Cooler: Antec TriCool 80mm Blue LED. 80mm
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS. 1TB
Voeding: Cooler Master Silent Pro M600
CPU Cooler: Cooler Master Hyper TX3
Processor: AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz Black Edition Boxed
Moederbord: Asrock 870 EXTREME3
Videokaart: Asus ENGTX460 DirectCU TOP/2DI/768MD5
Geuheugen: GeIL 4 GB DDR3-1066 Kit
Kast: Asus Vento TA-B41
Ik zit echt met mijn handen in mijn haren, hij draait 2 weken zonder enkele problemen en dit ineens. Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Mijn PC loopt namelijk compleet vast op het moment dat hij bij het 'Welkom' scherm van Windows 7 is. Als de PC een tijd uitgestaan heeft, loopt ie wel door maar loopt ie niet veel later alsnog vast. Zelfs als ik Windows 7 opnieuw heb geïnstalleerd loopt ie meteen vast op het moment dat hij bij het Welkom scherm komt, de schijf is dan nog helemaal leeg >< (op Windows na dan(
Het rare is, dat veilig modus wel gewoon werkt, ik kan m rustig 20 uur in veilig modus laten staan zonder dat ie vastloopt.
Het volgende heb ik al gedaan om te kijken naar een oplossing:
- Windows XP geïnstalleerd (complete format van hdd gedaan)
- Verschillende Windiws 7 x64 geïnstalleerd (complete format van hdd gedaan)
- Computer opengemaakt, alles gecontroleerd.
- CPU fan + coolvin gecontroleerd, Fan draait en coolvin is koud
- Extra fans gecontroleerd, draaien ook
- CPU is 35 graden volgens de BIOS, zowel in veilig modus als direct na de freeze.
- BIOS gereset
Hieronder mijn PC specs:
2x Extra Cooler: Antec TriCool 80mm Blue LED. 80mm
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS. 1TB
Voeding: Cooler Master Silent Pro M600
CPU Cooler: Cooler Master Hyper TX3
Processor: AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz Black Edition Boxed
Moederbord: Asrock 870 EXTREME3
Videokaart: Asus ENGTX460 DirectCU TOP/2DI/768MD5
Geuheugen: GeIL 4 GB DDR3-1066 Kit
Kast: Asus Vento TA-B41
Ik zit echt met mijn handen in mijn haren, hij draait 2 weken zonder enkele problemen en dit ineens. Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Laatst bewerkt: