PC Loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurgenhoekstra

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2015
Hallo,

Mijn computer loopt tijdens normaal gebruik heel vaak vast. Ik kan de cursor nog wel bewegen en ik kan ook nog klikken op dingen alleen de computer reageert er niet op. Nou weet ik zelf problemen meestal wel op te lossen maar ik kom hier even helemaal niet meer uit. Ik vrees zelf dat het probleem in het moederbord zit maar weet dit dus niet. Het probleem is zoiezo hardwarematig en komt niet weg bij een van de schijven. De voeding zou lijkt mij ook niet kapot moeten zijn omdat die niet zo lang geleden ook is vervangen. (dat neemt niet weg dat het probleem daar weg kan komen) Het probleem doet zich vooral voor als ik aan het internetten ben, muziek luister of met tekstverwerking bezig ben. Wat mij ook is opgevallen dat als ik voor internet Google Chrome gebruik de computer opvallend vaker vast loopt dan als ik Mozilla Firefox gebruik.

Dit zijn mijn specs:

Windows 10 Pro 64-bit
RAM: 8GB DDR3 (single)
CPU: AMD FX-8320 (3,5GHz)
Moederbord: MSI 970A-G46 (MS-7693)
GPU: NVIDIA GeForce GTX 750

Ik hoop dat jullie mijn verhaal snappen, en dat ik tot een oplossing kom :) :)

Jurgen Hoekstra

Laatst bewerkt:
Er is technisch niets aan de hand met het moederboard, d.w.z. er is niets echt kapot. Echter de combinatie van dit board met een 8320 of 8350 leidt tot een te hoge temperatuur van de VRM's (voltage regulators) waardoor je een "freeze" krijgt. De fx 6300 (nauwelijks minder in prestatie dan de 8320) werkt wel goed. Het "VRM probleem" is bekend bij MSI. De remedie is om op alle VRM's een heatsink te plakken en/of een andere cooler te kiezen die stevig over de VRM's blaast.

Zie (in Engels):
http://www.tomshardware.co.uk/forum/330572-30-970a-warning
http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2375673/msi-970a-g46-motherboard-amd-8320.html

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

De temperaturen van mijn PC konden altijd wel behoorlijk hoog worden. (vooral het moederbord zat dan rond de 65 graden) Maar sinds ik een fan heb verplaatst is de temperatuur eigenlijk nooit meer hoger geworden dan 45 graden, ik weet niet of dat te hoog is? Wat ik gek vind is dat een familielid die de pc gelijk met mij heeft aangeschaft (en dus exact het zelfde systeem heeft) nergens last van heeft (het enige wat hij anders heeft is de voeding omdat hij deze nog had) Is er ook een manier om er achter te komen hoe sterk de voeding voor je pc moet zijn? Wat ik inderdaad ook lees in de links is dat het bij bepaalde programma's gebeurd, dit is bij mij ook het geval.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan