PC loopt telkens vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

roywoldhuis

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2009
Berichten
18
hallo allemaal,
ik heb een probleempje met mij computer, hij loopt namelijk elke keer vast.
hij doet dan echt helemaal niks meer reageert nergens op behalve op de muis, die kan ik nog gewoon bewegen. verder is me opgevallen dat het klokje ook niet meer loopt.
dit gebeurt enkele seconden nadat die helemaal is opgestart.
ik heb zelfs een keer op opnieuw opstarten geklikt (dit lukte nog maar net) en toen wou die afsluiten maar bleef hij gewoon hangen op bureaublad.
nog wat info: windows XP, 3 harde schijven die niet meer dan tot de helft vol staan en verder weet ik zo niet uit me hoofd. voor meer info vraag maar even ;)
zouden jullie me kunnen helpen?
alvast bedankt.
gr roy
 
nee ik zal dat dan maar even doen, dan hoor je het nog wel

ik kan niet lang genoeg op de pc zitten om dat programma te downloaden, want dan loopt hij gelijk vast.
nu je het over temperaturen hebt maakt het ook uit als de computer 20 cm van de verwarming staat? zo staat hij al heel lang maar nooit last van gehad
 
van het weekend heeft de vriend van me moeder de computer open gehad en helemaal schoon gemaakt in stekkers ed gecontroleerd.
toen deed hij het een tijdje en toen ging ik er achter, startte ik hem op een gegeven moment opnieuw op en toen die op was gestart liep hij weer vast.
en nu ook het klokje loop ook niet meer
ik kan er echt niks mee doen, ook niks eraf gooien en defragmenteren en dowloaden.
ik kan wel BIOS kijken ofzo, maar heb daar niet zoveel verstand van :p
iemand oplossingen? ik ga nu zelf nog even nakijken.
 
ik heb net even goed schoon gemaakt met een keukenpapiertje en de ventilatoren met een stofzuiger voorzichtig schoon gemaakt. alles nog heel en niks opgezogen :p
toen weer aangesloten en aangezet maar hij liep direkt weer vast hij heeft niet eens tijd om verbinding met internet te maken want dan loopt hij alweer vast.
ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen ik kan verder niet zoveel doen.
zou iemand mij please kunnen helpen?
 
Hoi !

Geheugen testen met memtest86: http://www.memtest86.com/

.ISO op CD branden en daarvan opstarten; aantal uren laten draaien.

Komen daar geen fouten uit raad ik je om de graka even ter controle te vervangen door 'n andere uit de PC van 'n vriend/buurman o.i.d.

Greetz,

Harry.
 
Draait dat bestandje wel dan? Want als de pc is opgestart loopt hij direkt vast.

Kennis van me hadden hetzelfde probleem, dit kwam bij hun door AVG 2011.
Dit zou best kunnen want dit heb ik in de periode dat de pc vast liep geinstalleerd. Hun hebben op internet gezocht naar een oplossing en hebben toen een tool ofzo op cdtje gezet. Ze adviseerden mij om te googlen op: avg 2011 problemen. Nu kan ik niks bruikbaars vinden. Zouden jullie het weten? Alvast bedankt
 
bedankt voor de reactie:thumb:

het is nog niet gelukt.
ik heb eerst op een usb gezet, de usb in de computer gedaan en de computer aangezet maar er gebeurde niks.
toen heb ik het iso bestand op cd gebrand en in de computer gedaan en de computer aangezet en toen gebeurde er nog niks. ik heb de cd er nog uit gehaald en opnieuw erin gedaan maar toen gebeurde er nog niks. en beide keren liep hij direkt weer vast na het opstarten. iemand nog mogelijke oplossingen? avlast bedankt
 
Hoi !

Dan hebben je vastlopers dus 'n hardware-matige oorzaak, anders zou de rescue-disk zonder problemen moeten opstarten.

Kijk es in je logboeken wat er staat op de momenten van het vastlopen/crashen.

http://support.microsoft.com/kb/308427

Greetz,

Harry.
 
oke bedankt,
maar hoe kan ik dat ooit opstarten als hij vastloopt als ik op start klikt loopt hij al vast en kan ik niks meer doen. ik kan dus eigenlijk helemaal niks doen op de pc zelf
 
Hoi !

Veilige modus helpt ook niet ?

Een van de geheugen-module's verwijderen al geprobeerd ?

Als dit alles niet help. moet je m.i. hulp inroepen van 'n hardware-pro.

Greetz,

Harry.
 
nu heb ik de pc opgestart in veilige modus en nu loopt hij niet vast. ik heb de computer wat opgeschoond en ook AVG verwijdert. Daarna heb ik HDD Health en speedfan geinstalleerd via usb stick. Nu heb ik een paar printcreens gemaakt van HDD Health, het lijkt mij in orde. Van speedfan werd ik niet veel wijzer. Ook heb ik even de logboeken bekeken en opgeslagen in txt bestanden, Zelf kan ik hier niet veel mee.
Ik heb ook nog even een printscreentje gemaakt van de systeemeigenschappen.

2i7ux00.jpg


29vawdz.jpg


14lr41i.jpg
 

Bijlagen

  • Logboek Systeem.txt
    44,9 KB · Weergaven: 22
  • Logboek Beveiliging.txt
    20,1 KB · Weergaven: 12
hier nog een logboek van toepassing

ik ben nu de pc aan het defragmenteren en kijk daarna of hij het weer doet.
zien jullie verder nog iets bijzonders?
 

Bijlagen

  • Logboek Toepassing.txt
    44,9 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Hoi !

Oke, nog wel wat wijzer geworden: alle ellende komt inderdaad van die lekkere AVG !

Je kunt 2 dingen doen:

Eerst in de veilige modus CCleaner draaien: PC laten opschonen en tevens het register.

Dan in veilige modus, uitvoeren - msconfig - tabblad opstarten.

Hier haal je alle vinkjes weg voor de vermeldingen waar NIET @Microsoft achter staat als fabrikant.

Nu opnieuw opstarten zou probleemloos moeten verlopen, je kunt dan naar behoefte vinkjes een voor een terugzetten, totdat het weer mis gaat.
Dan heb je dus het probleem gevonden, en kunt de boosdoener(s) alsnog verwijderen.

Lukt dit ook niet, dan in de veilige modus je bestanden veiilig stellenm opstarten van de XP CD e, de C-schijf formatteren en Windows opnieuw installeren.

Greetz,

Harry.

P.S.: Je Maxtor-schijf is ook niet 100 %, binnenkort 'n nieuwe aanschaffen.
 
[EDIT] 20:22 maandag 1 december 2010 Harry snor was mij voor :p

Nu weten we al dat het niet hardware matig is.
ik denk dat een schone instalatie van windows het beste is.
kopieer alle nodige bestanden van je ps op de harde schijf,
Neem eerst een kijkje naar dit: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/381650-Van-Vista-terug-naar-XP-bezint-eer-dat-ge-begint!
(daar staat wat je zeker moet doen voor je wil her instaleren.)

maar kijk toch mar eens of dat defragmenteren nie helpt.

Aangezien dat je geen 64-bit processor hebt lijkt het me sterk dathet daar avg 2011 komt maar het kan altijd zijn...

grtn Ttommeke
 
Laatst bewerkt:
het is gelukt!! :d

wat heb ik gedaan:
opgestart in veilge modus
helemaal opgeschoond en dus ook AVG 2011 eraf gegooid
ccleaner er over heen
schijfopruiming
alle 3 de schijven gedefragmenteerd
en toen deed hij het weer :thumb:
gelukkig geen hardware probleem dus

ik heb nu avast internet security 5 erop zitten en die werkt top:thumb:

super bedankt voor jullie hulp, vooral harry bedankt:thumb:
 
Hoi !

Blij dat het allemaal weer werkt !

Graag gedaan, hoor.

Met vr. groet,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan