Pc loopt vast bij koude opstart!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

francois32

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2004
Hallo,

Ik mijn PC onlangs geformatteerd. Na het formateren loopt de computer steeds vast bij het opstarten (koude start). Na 4 tot 5 keer gereset te hebben start die eindelijk met veel pijn en moeite op. Ik heb virus controle gedaan: niks gevonden (norton 04), scandisk etc. Geen fouten gevonden. Beetje moedeloos geworden de pc weer geformateerd, echter het probleem bleef.

De videokaart (gfforce 2 -64mb) heb ik vervangen door een Diamond Viper 550 (16mb). Wat blijkt nu werkt de pc perfect...maar ja met deze kaart dan ik bepaalde games niet spelen. Dus dacht video kaart stuk, nieuwe gekocht een Gforce 4 (64mb) echter nu ben ik weer terug bij af. De pc start weer niet op. Wat opvalt is dat als de pc een tijdje heeft uitgestaan en doe dus echt een koude start dan heb dit probleem. Is de pc eenmaal aan de praat en doe opnieuw opstarten is er niks aan de hand. Wie kan mij helpen met dit probleem, wordt er namelijk helmaal moedeloos van....help

Francois

Geef even door wat voor pc je hebt o.a:mobo/cpu/geheugen enz.

denk dat je de chipsetdrivers van je mobo nog moet
instaleren
vaak willen dan ook de stuurprogramma,s van je kaart niet

Hallo,

De gegevens over de PC:
moederbord: Aopen AX34 II,
CPU: Geniune Intel Familie 6, model 8 999
Geheugen 512 mb
BIos: aopen, 42302e31, award modulan

Ik heb op de site van aopen gekeken om de CPU te kunnen updaten, echter de download link werkt niet misschien enig idee waar ik kan vinden?

Greetz francois

maar, heb je geen cd van je mobo meer?

Hoi,

Bedankt voor link maar werkt helaas niet. Heb driver cd van moederbord maar zijn niet de drivers voor onder Xp

alleen me edition

Link werkt bij mij perfect.:o

Hoi Hoi,

Sorry hoor zal het wel niet begrijpen maar de link op deze site werkt dat klopt. Maar als ik dan het bestand wil gaan downloaden krijg ik de volgende melding:
DataBase Error Or Busy!! DataBase Error Or Busy!!

Snap er niks meer van

Groetjes

Hoi,

Ik heb de drivers geinstaleerd van chips op moederbord. De Gforce 4 ook opnieuw geinstalleerd. Helaas helaas het systeem heeft nog steeds opstartproblemen, ik begin mij af te vragen of het wel aan de videokaart ligt. Kan het zijn dat de compu gewoon kapot is???

Greetz

zelfde probleem

Ik heb een zelfde probleem.
Word er helemaal gestoord van

zelfde

Nou ja zeg, klik op enter weg bericht, sorry. Ik heb dus 't zelfde probleem. Heb een aantal dagen geleden hier ook gepost helaas nul reacties :( Ik snap er niks van. PC kan dagenlang probleemloos werken dus die is redelijk oké. 'T zit 'm echt ergens in het opstarten. Wat mij wel opvalt is dat dan een van de ventilatoren niet zo gelijkmatig zoemt. Ik heb bios upgrade gedaan, drivers up-to-date, zowat alle soorten controles eroverheen gedraaid, allemaal goed, maar koud opstarten ho maar. Iets met koeling of voeding of iets in de opstartprocedure zelf (alhoewel dan zou een herstart waarschijnlijk ook problemen geven). Iemand een idee ???

PC met :
mobo MSI 6309 lite
128 Mb SDRAM
Windows ME
Oud systeem, heeft jaren probleemloos gedraaid, een nieuwe onderweg maar wil deze graag voor de kids gebruiken.

groet, acra

@acra,
Met zo'n systeem kan je ook windows 2000 draaien.
ME zou ik zelf niet gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan