pc loopt vast bij muisgebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

martidori

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2002
Ik heb een pc met win98, staat weinig software op, werkte goed. Wanneer de pc nu opgestart wordt en ik klik even met de muis om een prog te openen loopt de pc vast en reageert nergens meer op ook niet ctrl alt del. Ik kan de pc alleen maar opnieuw opstarten en dan begint hetzelfde. Start ik de pc op in veilige modus dan zijn er geen problemen. Ik kan dan alles bekijken en doen en werkt de pc super. Dus wie heeft een idee waar ik het probleem moet zoeken. De pc is gescand op spyware en virussen maar is schoon, ik heb diverse muizen geprobeert, schrijfcontrole en defragmentatie gaat goed geven ook geen fouten aan. Dus wie heeft een idee?

misschien heb je een probleem met je geheugen.
Zou je eens een proggie kunnen downloaden voor geheugen test.

op : www.memtest86.com vind je zo'n programma
deze installeren op floppy even booten en afwachten.

Over wat voor een type muis heb je het? USB, PS/2, Seriëel???
Heb je een aparte muisdriver geïnstalleerd of wordt de standaard windows driver gebruikt?

ik heb het programma memtest gedraait, maar ik snap het prog niet helemaal. Ik heb de pc zeker 3 uur laten lopen, is dat normaal? Hij begon met test 1 tot 7 en volgens mij begon hij toen weer opnieuw met test 1?!
Ik heb inmiddels ook het modem op een ander slot gezet, de onboard geluidskaart uit gezet via het bios, noem maar op. Ik denk dat ik nu alleen nog kan proberen win98 opnieuw te installeren om te kijken of ik het probleem dan kwijt ben of heeft iemand toch nog een idee?

memtest start zichzelf inderdaad een aantal keer achter elkaar op. (de percentage meter zal wel doorlopen)
Als je geen melding hebt gehad in deze 3 uur, dan is er vermoedelijk ook nix met je geheugen aan de hand.
Je kan inderdaad proberen op win98 opnieuw te installeren.
Je hebt onlangs ook niet iets in je bios veranderd? naar default instellingen of zo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan