Mijn computer (een HP Pavilion T190) loopt regelmatig vast als ik een nieuw scherm wil openen. Meestal gebeurt het als er een nieuw scherm in internet explorer geopend wordt, maar soms ook bij explorer, excel etc. De computer maakt dan af en toe nog wel wat geluid op de harde schijf maar op het scherm verandert er niets meer. De muis kan ik nog wel bewegen, maar verder kan ik niets doen. Als ik ergens op klik, gebeurt er niets. Ook de task manager kan ik niet opstarten. Er verschijnt dan even een zandloper, daarna wordt de muis weer een pijltje, maar er gebeurt niets. De enige manier om het probleem op te lossen is de computer helemaal uitzetten en weer opnieuw opstarten.
Het valt me ook op dat de computer heel veel geluid op de harde schijf maakt bij het openen van explorer en internet explorer. Eigenlijk bij elke actie die ik daarbij doe hoor ik de harde schijf wel "ratelen". Ik weet niet of dat iets met het bovenstaande te maken heeft, maar het is volgens mij niet normaal. Bij een andere computer die we thuis hebben, hoor ik die geluiden niet als ik hetzelfde doe.
Ik heb de computer al gechecked met SuperAntiSpyware, Malware Bytes en AVG. Die melden geen problemen met virussen e.d.
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen, want het probleem treedt meerdere keren per dag op en de computer is daardoor eigenlijk onbruikbaar geworden.
Het valt me ook op dat de computer heel veel geluid op de harde schijf maakt bij het openen van explorer en internet explorer. Eigenlijk bij elke actie die ik daarbij doe hoor ik de harde schijf wel "ratelen". Ik weet niet of dat iets met het bovenstaande te maken heeft, maar het is volgens mij niet normaal. Bij een andere computer die we thuis hebben, hoor ik die geluiden niet als ik hetzelfde doe.
Ik heb de computer al gechecked met SuperAntiSpyware, Malware Bytes en AVG. Die melden geen problemen met virussen e.d.
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen, want het probleem treedt meerdere keren per dag op en de computer is daardoor eigenlijk onbruikbaar geworden.