PC loopt vast bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Een kennis van mij heeft een Promedion 52 2.4 GHz, 512 MB van enkele maanden oud. Tijdens het opstarten loopt ie vaak vast. Er komt dan een wit scherm in beeld met wat namen ("V Class - Quiet - Stable - Durable") en een melding: "Press <TAB> to switch to POST or <DEL> to run BIOS setup".

Wat ik ook doe, hij gaat niet verder. Ook op TAB of DEL drukken heeft geen effect. Opstarten met CTRL-ALT-DEL lukt ook niet, het enige is een harde reset. Meestal moet ik dat een keer of 6 doen, voordat hij 'doorstart'. Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt?

Hoi,

Kan je in de veilige modus komen?
Of de laatst werkende configruatie?

k meen F8 of F7 indrukken een paar keer tijden opstarten.

Nee, tijdens het opstarten op F7 of F8 drukken lukt niet. Eigenlijk meteen na het aanzetten schiet ie op dat witte scherm, wat dan bevriest. Als die dan na een keer op 5 à 6 opnieuw opstarten eindelijk doorstart, functioneert ie verder goed, dus niet instabiel of in veilige modus ofzo. Het is alleen zo vervelend dat ie niet in 1x meteen goed opstart.

Zou ik misschien iets in de BIOS aan moeten passen, of is het niet logisch dat het probleem daardoor veroorzaakt wordt?

Hoi,

Ik denk niet dat je iets in de bios moet aanpassen eerlijk gezegt, denk dat het iets inde hardware is.

Probeer eerst eens met 1 reepje geheugen te werken. En de CD speler etc los te koppelen. Dan kan je zien wanneer het fout gaat.

ik heb precies hetzelfde probleem.
hij blijft bevriezen met een wit scherm in dit geval met ACER
erop en Del:enter setup F12:boot menu
maar wat ik ook druk ik kom ook niet in die menus, ik heb hem inmiddels
10 keer opgestart maar krijg steeds hetzelfde beeld die vastloopt.
Kunnen jullie me helpen om het te verhelpen.
Het is trouwens een 10 maanden oude pc, windows vista

Mijn kennis heeft de betreffende PC nog steeds, en laat het nu gewoon altijd aan staan (het is zijn bedrijfscomputer). Maar als ie een keer wordt afgesloten kan het zomaar zijn dat hij hem 7 of 8 keer opnieuw op moet starten om er weer in te komen. We hebben nooit kunnen achterhalen wat hier nu precies de oorzaak van is. Dus als jouw vraag tot een oplossing leidt, ben ik zeker ook nog steeds geïnteresseerd.

hij doet het weer bij mij,
ik heb alle usb kabels eruit gehaald,
hij deed het opeens, toen ik hem herstartte,
maar als ik ze weer in dezelfde usb poorten stop, doet ie het weer niet, ik heb ze nu in een andere usb poort gestopt en nu doet ie het weer perfect!
dus misgien heb je er wat aan;)

Dat is een niet alledaagse oplossing, maar ik ga het zeker even onthouden voor als het probleem zich weer voordoet! Dank voor het melden en succes verder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan