Pc loopt vast bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
nop.. blijkbaar was dat het dus toch niet. was gewoon toeval.. Pc loopt wel minder vast nu ik maar 1 beeldscherm op mn videokaart heb lijkt wel..

Mijn pc loopt nog steeds vast wanneer ik hem opstart, heb de laatste drivers gedownload, memtest uitgevoerd en geen fouten. wat kan er verder nog aan de hand zijn?

Vernieuw je koelpasta tussen processor en koelblok eens vaak is dat een probleem van vast lopen.
Tevens kan de chipset dit probleem ook veroorzaken door slechte koeling hierbij kun je ook even de koelpasta vernieuwen.

Bovenstaande nog gecontroleerd?

nou, het probleem is dat ik daar niet echt aan durf te zitten.. moet dan helemaal mn koeler losdraaien etc, weet ook niet hoe dat allemaal werkt, heb de pc namelijk niet zelf in elkaar gezet

dat is niet zo moeilijk hoor .. ik had laatst ook problemen en had het nog nooit gedaan, dacht dan het heel moeilijk is maar je moet alleen zo'n hendeltje omhoog halen en dan kun je je koeler met vastgeplakte processor eraf halen. Dan moet je alleen ff handig zijn met het eraf halen van je processor en wat nieuwe koelpasta regelen..

Verder zou ik eens alle kaarten en externe hardware eraf halen en een tijdje testen zonder deze apparatuur. Als hij nu normaal doet weet je dat het aan 1 van die dingen ligt, dan kun je ze 1 voor 1 uit gaan schakelen. Vertoont ie nog steeds dezelfde problemen, dan weet je dat het daar NIET aan ligt, en kun je eens gaan nadenken over processor/ moederbord/ poort van videokaart bijvoorbeeld. Je kunt je voeding trouwens testen door even een andere voeding aan te sluiten. Om je huidige te ontkoppelen is heel simpel, gewoon de draadjes volgen en dezelfde van de nieuwe voeding er weer in steken (zijn er maar 4 of 5 ofzo)..

En heb je al eens gedacht over een formatje? Ik had namelijk bij mijn pc vroeger wel eens dat hij zomaar uit het niets elke keer opnieuw ging opstarten, dit lag aan een bepaalde instelling in de bios. Na dat geregeld te hebben was het over. Dit was dus iets wat niet te maken had met hardware, je kunt als laatste altijd een format proberen..

grtz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan