PC loopt vast direct na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emilio05

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2010
Beste mensen,

Hier mijn probleem:

Als ik de pc opstart gaat alles goed tot een aantal minuten nadat het bureablad is verschenen. De hele boel loopt dan vast, het pijltje van de muis beweegt niet meer en met CTRL+ALT+DEL naar het taakbeheer geraken is ook niet mogelijk. Het enige wat dan nog mogelijk is, is de reset knop indrukken. Als ik dat doe blijft het scherm vervolgens op zwart. Je hoort de pc wel een beetje ratelen, maar er gebeurt niks. Wat ik vervolgens doe is de pc helemaal uitzetten d.m.v. de startknop een paar seconden ingedrukt te houden. Als ik hem dan vervolgens weer opstart kan er vanalles gebeuren. Soms werkt de pc weer normaal, maar soms gaat hij ook weer op zwart en moet je opnieuw resetten. Soms start hij zichzelf opnieuw op als hij op zwart is gegaan. Ook kan het zijn dat hij op een ander moment tijdens het opstarten vastloopt. Ook dan dient hij weer opnieuw opgestart te worden. Uiteindelijk doet hij het tot nog toe altijd wel weer, maar het zou fijn zijn als het weer in ��n keer goed zou gaan. Enig idee wat er hier aan de hand is? Als jullie meer info nodig hebben hoor ik het wel.

Groetjes,

Emiel.

Heb je onlangs iets geinstalleerd wat dit probleem kan zijn?
Heb je nieuwe hardware toegevoegd?

Probeer eens windows in veilige modus optestarten dit doe je zo:
Start de computer op -> druk op f8 tijdens het opstarten tot je in een menu komt.
Kies hier veilige modus

Heb je dan hetzelfde probleem?

besturingssysteem

beste Emiel,

Welke besturingssysteem heb je ?

Met vriendelijke groet,
Sjone.

Heb je onlangs iets geinstalleerd wat dit probleem kan zijn?
Heb je nieuwe hardware toegevoegd?

Probeer eens windows in veilige modus optestarten dit doe je zo:
Start de computer op -> druk op f8 tijdens het opstarten tot je in een menu komt.
Kies hier veilige modus

Heb je dan hetzelfde probleem?

Heb niks geinstalleerd. Wel een hoop geuninstalled, dit waren alleen maar games. Heb ook geen nieuw hardwarde toegevoegd. Had de pc nu voor een korte periode afgesloten (tussen mijn eerste bericht en deze), en had nu bij het opstarten geen problemen. Alleen als de pc voor een langere tijd heeft uitgestaan (bijv hele nacht) vind het probleem plaats. Ik krijg het idee dat er iets moet opwarmen ofzo. Kan dat?

Ik zal morgen ochtend het opstarten in veilige modus proberen en kijken wat er dan gebeurt.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Opstarten van de Vista DVD, kiezen voor R(epair), kiezen voor Command Prompt.

In het zwarte scherm trommel je:

bootrec /fixboot
bootrec /fixmbr

beide commando's gevolgd door "Enter"

Exit, en je PC zou weer zonder problemen moeten opstarten.

Zie ook: http://support.microsoft.com/kb/927392

GreetZ,

Harry.

Hoi !

bootrec /fixboot
bootrec /fixmbr

GreetZ,

Harry.

Zit nu op school. Wordt een lange dag, dus kan het nu niet proberen. Zodra ik thuis ben zal ik er naar kijken en laten weten hoe het er voor staat.

Hoi !

bootrec /fixboot
bootrec /fixmbr

GreetZ,

Harry.

Oke, heb het gisteravond geprobeerd, maar het is niet gelukt. Ik kwam nooit in scherm waar ik die commando's in kon tikken. De volgende morgen (nu) heb ik de pc opgestart en meteen op F8 gedrukt voor de veilige modus. Wat ik echter kreeg was een blauw scherm waarin ik kon kiezen waarvandaan ik de pc wilde opstarten. Ik heb toen voor de harde schijf gekozen, omdat hij dit normaal altijd doet. De boel startte toen verder normaal op en deed het meteen. Ik weet alleen niet of hij nu in veilige modus is opgestart of niet, dat kon ik nergens uit afleiden. Vervolgens heb ik hem afgesloten en weer opgestart zonder op F8 te drukken omdat ik wilde weten wat er zou gebeuren als ik dit niet deed. De PC start nu anders op dan hij normaal altijd deed. Hij kent een andere opstart procedure met andere schermen dan voorheen. Ook een aantal hetzelfde. Opnieuw ging alles goed en werkte de pc meteen. Het opstartprobleem lijkt opgelost dus. Alleen nu staat er een ventilator continue hard te blazen, vanaf het moment dat je de pc aan zet. Wat moet ik daar dan weer mee?

Groetjes,

Emiel.

Oke, heb het gisteravond geprobeerd, maar het is niet gelukt. Ik kwam nooit in scherm waar ik die commando's in kon tikken. De volgende morgen (nu) heb ik de pc opgestart en meteen op F8 gedrukt voor de veilige modus. Wat ik echter kreeg was een blauw scherm waarin ik kon kiezen waarvandaan ik de pc wilde opstarten. Ik heb toen voor de harde schijf gekozen, omdat hij dit normaal altijd doet. De boel startte toen verder normaal op en deed het meteen. Ik weet alleen niet of hij nu in veilige modus is opgestart of niet, dat kon ik nergens uit afleiden. Vervolgens heb ik hem afgesloten en weer opgestart zonder op F8 te drukken omdat ik wilde weten wat er zou gebeuren als ik dit niet deed. De PC start nu anders op dan hij normaal altijd deed. Hij kent een andere opstart procedure met andere schermen dan voorheen. Ook een aantal hetzelfde. Opnieuw ging alles goed en werkte de pc meteen. Het opstartprobleem lijkt opgelost dus. Alleen nu staat er een ventilator continue hard te blazen, vanaf het moment dat je de pc aan zet. Wat moet ik daar dan weer mee?

Groetjes,

Emiel.

Helaas, toen ik dit bericht getikt had en wat drinken ging halen en terug kwam was ie alsnog vastgelopen. Het duurde nu dus alleen wat langer dan voorheen. Nog steeds vastlopers dus, en nu een ventilator, althans ik denk het dat een ventilator is, die continue herrie produceert.

Welkom op Helpmij.nl

Je zou eens een memtest kunnen doen. klikkerderklik
Daarmee kan je een scan laten doen of je geheugen niet kapot is.Een iso van branden en daarmee je pc opstarten.(en zet het maar een nachtje aan)
Indien je meerdere reepjes geheugen hebt zou je eens met 1 reepje op je bord kunnen proberen.Dus de andere(n)eruit halen.Kijk dan wat de pc doet.Loopt die weer vast dan het andere reepje proberen.En zo verder.

Wat betreft de fan: De pc is wel stofvrij van binnen??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan