pc loopt vast door concept

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggelmee

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
Ik heb een reply staan in mijn map concepten in OE5.
Als ik nu met mijn muis op de map concepten ga staan, zonder te klikken, loopt de PC vast. Zet ik een ander concept erbij IN die map en klik ik op dat bericht, dan kan ik daar van alles mee. Maar zodra ik op die reply ga staan loopt alles weer vast en moet scandisk weer draaien. Ik krijg de locatie dan te zien en er moet iets gerepareerd worden in C:windows/application data/microsoft etc etc. Ga ik daarheen dan zie ik die map staan, een dbx bestand.....maar wat dan verder? ik wil dat bericht (geen virus denk ik) weghebben buiten OE om. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
Dank voor alle adviezen!

Sluit Outlook Express. Ga naar je verkenner, naar de map c:\windows\application data\identities\{lang nummer}\microsoft\outlook express.

In de map zie je allemaal *.dbx bestanden, zoals inbox.dbx én concepten.dbx. Gooi het laatste bestand weg en start OE opnieuw op. Als het goed is wordt er nu een nieuwe concepten map aangemaakt zónder je irritante berichtje.

Fantastisch

Hartelijk bedankt. Nu is het opgelost!!!
Wat is eigenlijk een dbx bestand? ik krijg dan zo'n schermpje te zien waarmee ik het bestand wil lezen....geen idee. Weet jij het??
Nogmaals dank voor de oplossing!

Een dbx bestand is het bestandsformaat voor de postbussen van outlook express, meer niet. Zo heeft ieder programma/soort bestand zijn eigen extentie, om ze makkelijk uit elkaar te kunnen houden.

Maar je kunt ze inderdaad niet dubbelklikken, omdat er geen link naar die bestanden met OE wordt meegeïnstalleerd. Word laat windows bijvoorbeeld tijdens de installatie weten dat alle doc bestanden met Word geopend kunnen worden. OE doet dat met dbx bestanden niet.

Maar tis goed te horen dat je van je irritante mailtje af bent!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan