Pc loopt vast en valt uit random

Status
Niet open voor verdere reacties.

Achi3

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2014
Berichten
54
Hey allemaal, ik heb sinds een week echt een akelig probleem.
De pc loopt uit niets na enkele minuten soms na een uur vast,scherm wordt zwart en valt uit.

heb al mijn RAM verwisseld, andere videokaart uitgeprobeerd, nieuwe koelpasta op de CPU, stofvrij gemaakt, windows herinstalleerd, alle nieuwste drivers erop.

Alle temperaturen lijken ook oke.

ik denk zelf dat het aan de SSD ligt, heb namelijk gister mijn oude HDD erin gedaan en daarop gebeurde er niks.

mijn setup is volgens (Speccy):

Besturingssysteem
Windows 10 Home 64-bit

Processor
Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz 44 °C
Haswell 22nm Technologie

RAM
16,0GB Dual-Kanaal DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)

Moederbord
MSI Z97 GAMING 5 (MS-7917) (SOCKET 0) 31 °C

Grafisch
S23B350 (1920x1080@60Hz)
S24B150 (1920x1080@60Hz)
2048MBATI AMD Radeon R9 200 Series (ASUStek Computer Inc) 31 °C

Opslag
232GB Samsung SSD 840 EVO 250GB (SSD) 32 °C

Optische schijven
HL-DT-ST DVDRAM GH82N

Geluid
Logitech G933 Gaming Headset

+ heb een 650w voeding

............................................................

hopelijk kan iemand mij hierbij helpen voordat ik een nieuwe SSD koop.
 
Laatst bewerkt:
Van de 840 is bekend dat deze , met de eerste firmwares, crashes en BSOD's kan veroorzaken dus update eerst de SSD-firmware
Als dat het niet oplost, controleer je BIOS-versie, zou me niet verwonderen als er inmiddels meerdere, recente BIOS-releases zijn geweest, MSI kennende.
 
De SSD al getest met de tools van Samsung????


heb het inderdaad getest met verschillende tools maar geeft geen problemen aan, geeft aan dat het nog goed in conditie is

Van de 840 is bekend dat deze , met de eerste firmwares, crashes en BSOD's kan veroorzaken dus update eerst de SSD-firmware
Als dat het niet oplost, controleer je BIOS-versie, zou me niet verwonderen als er inmiddels meerdere, recente BIOS-releases zijn geweest, MSI kennende.


deze zijn allemaal up te date, echter heb ik zojuist via het programma WhoCrashed, een error log gevonden en er staat:

On Tue 31-5-2016 14:02:49 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: atikmpag.sys (0xFFFFF801DB2FCE9C)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFE0013F537010, 0xFFFFF801DB2FCE9C, 0x0, 0xD)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\atikmpag.sys
product: AMD driver
company: Advanced Micro Devices, Inc.
description: AMD multi-vendor Miniport Driver
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).
Google query: Advanced Micro Devices, Inc. VIDEO_TDR_ERROR
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Error: VIDEO_TDR_ERROR
Is een veel voorkomende error (met name na de upgrade naar win 10)
Heeft niets met je ssd te maken, maar met je ati (amd)drivers, installeer hiervan de laatste en update win 10.

Heb je bericht verhuist van harddisk naar windows 10, daar past de vraag beter thuis.
 
Laatst bewerkt:
Heb dit zojuist gedaan, zal even wachten of mijn PC nog steeds wil gaan vastlopen


het updaten van de AMD drivers heeft inderdaad geholpen (denk ik) pc is nog niet vast gelopen dus denk dat het hierbij is verholpen! bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de probleem is er nog helaas, gister avond liep de pc vast, schermen zwart moest de aan/uit knop 10 sec indrukken om het uit te krijgen, vervolgens startte ik het weer deed het zelfde na 1 minuut :((

zijn er misschien nog andere suggesties?
 
Laatst bewerkt:
Aangezien je probleem nog niet is opgelost zoals je aangeeft heb ik de vraag van opgelost naar niet opgelost gezet.
 
ik heb inmiddels mijn oude HDD erin gedaan en hierop heb ik helemaal geen problemen, ik denk toch dat het aan de SSD ligt
 
zou iemand mij hierbij kunnen helpen? heb inmiddels een nieuwe SSD aangeschaft en het probleem blijft zich voordoen
 
Post eens wat verse logs:

Log 1:
Download
51e15692b05a4-MiniToolbox.PNG
MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows 2000 en XP: dubbelklik op "MiniToolBox.exe".
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points

Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
  1. Upload het bestand hier: Daniel's Upload
  2. Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
  3. Klik op Toevoegen.
  4. Post de link in je reactie.
.


Log 2:
Download
51a72e659f5b4-bluescreenview-6.jpg.png
BlueScreenView en installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op het bureaublad op.
  • Upload het bestand hier: Daniel's Upload
  • Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
  • Klik op Toevoegen.
  • Post de link in je reactie.
 
Heb je de oude HD naar de SSD gekloond met software die ook voor uitlijnen zorgt?
Of heb je een compleet schone installatie op de SSD gezet waar nog niks aan veranderd was?
 
tis een compleet nieuwe ssd, niks gekloond en heb windows 10 erop geinstalleerd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1. Download de
575dc45a29556-sysnativelogo.png
Sysnative BSOD Dump + System File Collection App & bewaar deze in de Documents map -

2. Voer het programma uit: dubbelklik op SysnativeBSODCollectionApp.exe
Er zal een map in de map Documents aangemaakt worden + een gezipte map --
  • SysnativeFileCollectionApp +
  • SysnativeFileCollectionApp.zip

De Sysnative BSOD Dump + System File Collection App wordt niet geïnstalleerd en het zorgt niet voor wijzigingen in het register. Het zorgt alleen voor de aanmaak van de SysnativeFileCollectionApp map + een gezipte map - allebei in de Documents folder. Deze kun je elk moment verwijderen, maar wacht hiermee tot je probleem opgelost is..

  • Upload SysnativeFileCollectionApp.zip hier: Daniel's Upload
  • Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
  • Klik op Toevoegen.
  • Post de link in je reactie.
 
Laatst bewerkt:
De bsod is nog steeds gerelateerd aan je video driver.
Ter info: Dxgkrnl = DirectX Graphics Kernel driver

Stap 1:
Download de
5617643c1de01-37f9009069b39249-16x16.png
AMD Clean Uninstall Utility naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op amdcleanuputility.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vervolgens verschijnt er een venster me de mededeling dat alle drivers en componenten verwijderd zullen worden, klik hier op OK.
  • Het programma zal nu geminimaliseerd worden naar de taakbalk (systemtray).
  • Tijdens dit verwijderingsproces kan het scherm even flikkeren, dat is echter normaal.
  • Als dit proces gereed is verschijnt het volgende scherm.
56176528a7e93-AMD-uninstall-tool-1.png


  • Klik hier op de knop View report, sla het kladblokbestand op bijvoorbeeld het bureaublad op als AMD-rapport.txt.
  • Klik vervolgens op Finish om dit venster te sluiten.
  • Nu verschijnt het scherm met de mededeling dat het systeem opnieuw opgestart moet worden, klik hier op Yes.
  • Voeg na de herstart het rapport (AMD-rapport.txt) als bijlage toe aan het volgende bericht.


Stap 2:
Surf naar
5617643c1de01-37f9009069b39249-16x16.png
AMD toe en klik en op Automatically Detect and Install Your Driver

Of vul de volgende waarden in bij Manually select your driver
driverfillfields.png
 
Laatst bewerkt:
er is nog geen probleem geweest, hopelijk blijft het ook zo, maar nadat ik software voor de videokaart opnieuw heb geinstalleerd kwam er een POP UP maar geen idee wat er stond, verdween ook weer snel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan