PC loopt vast, (Hardeschijf probleem)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
In plaats van aan de zijkant inblazen prefereer ik een koeler aan de bovenkant, die warme lucht uitblaast. Bij de fan aan de zijkant ben ik niet zeker van of die beter kan inblazen of uitblazen. Misschien heeft een ander forummer meer inzicht.

BIOS: check eens je versie. Courant is 1.70. Het een en ander staat in de handleiding van je moederbord.

Ik heb geen fan ruimte meer aan de bovenkant, mijn waterkoeler gebruikt beide fan ruimtes. Ik heb vannacht mijn computer laten lopen zonder hem onder druk te zetten (dus geen programmaatjes). Dit heeft hij wel overleeft, betekent dit dat ik gewoon minder CPU / RAM langdurig moet gebruiken?

Dan is het denk bijna wel zeker een temperatuurkwestie.

Ik denk ook dat het een temperatuur probleem is. De enige optie, die je nu nog hebt, is een groter kast met nog meer fans. Alternatief kan je proberen het overclocken uit te zetten. Ervoor moet je in je UEFI zijn.

Ik heb hem niet overclocked, maar ik zie wel dat zonder ik iets doe mijn grafische kaart al 40graden is.
Als ik een videokaart koop met onboard fan is het probleem toch ook opgelost lijkt me?

Dat zou ook een oplossing kunnen zijn. Ik vond wat plaatjes van je kaart op internet. Let op de form factor: het lijkt alsof je een low profile kaart hebt. Neem anders de oude kaart mee naar de winkel.

AMD Radeon HD 7700 van mijn broertje erin gezet.

Dit ziet er toch al veelbelovend uit: nieuwe gpu.png
(Geen CPU/RAM in gebruik), maar beter dan 40graden zonder gebruik.

Ik ga hem een tijdje laten runnen, help me duimen :)

EDIT: Gaat mijn voeding het nou wel trekken? Nu zit er immers wel een zwaardere videokaart in.

Je hebt kennelijk een groot probleem. Je kan nog overwegen om of een groter kast te kopen, of na een reparateur te gaan, of een nieuw computer te kopen.

Wijziging: kast lijkt groot genoeg, maar op de ene of ander manier lijken de componenten niet goed te kunnen samenwerken. Blijven 2 opties over.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan