PC loopt vast met melding

• Onderwerp starter Onderwerp starter staf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

staf

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Mijn Desktop met !5 processor. loopt op ongelijke tijdstippen vast met volgende melding:
"ALL YOUR HARDWARE VENDOR FOR SUPORT "
"MEMORY PARTITY ERROR"
The system has halted.:evil:
Soms duurt het een uur, en een andere keer 5 minuten voor het probleem zich voordoet.

Ik veronderstel dat er een probleem is met een "partitie" maar vraag me af of er een fout is in de HDD ligt of in het geheugen.
OF zou het toch de processor kunnen zijn?

Ik vermoed dat er nog een letter C hoort te staan voor het bovenste gedeelte van de melding, m.a.v. Call ipv All?

Check de temperaturen van de hardware eens. Hoe je dat doet? Bijv. met een progje als Speccy : klik
Neem de 'free' versie.

Is de machine recentelijk open geweest en / of verplaatst? Zo ja, check dan ook eens of het geheugen nog steeds goed vast in de bankjes zit, maar voordat je deze inspanning gaat verrichten is het simpeler om even de temperaturen te checken. Doe dit sowieso na de eerstvolgende vastloper, al is het ook best interessant om te weten wat de temps nu zijn.

Laatst bewerkt:
Het is ook niet PARTITY maar PARITY.
Dat lijkt toch een probleem met het geheugen. Als je meerdere geheugenbankjes heb, test ze dan eens 1 voor 1.
Als je er maar eentje hebt zou ik die vervangen.

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk edmoor,het is PARITY.
Dank voor de snelle reactie, ik ga naar de geheugenbank kijken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja gast0225 de C was niet zichtbaar op mijn scherm(rand) maar ik veronderstel dat die er wel moest staan.
Heb nagekeken temperatuur CPU schommelt rond de 51°, dus dat lijkt ok TE ZIJN;
Ik heb speccy uitgetest en er worden geen fouten gemeld.
Zal ik de geheugenstrippen vervangen (4 x 1GB).
Of zou een van de harde schijven stuk zijn?
OF erger nog de CPU

er worden geen fouten gemeld.

Speccy meldt nooit fouten. :)

Je mag altijd de link naar je snapshot produceren en hier posten, dan kunnen we eventjes meekijken:

586696ddc112b-speccy.dutch2.jpg

Ook voor jou fijne eindejaarsfeesten staf. :thumb:

Uit een eerste vluchtige blik op je Speccy-rapportje blijkt dat er wat "tune programma's" op je pc aanwezig zijn: PC Health, DriverBoost ... hebben die recent wijzigingen aangebracht aan je systeem ?

Heb je kunnen checken of de geheugenbankjes nog altijd goed geplaatst zijn ? ... en, wat waren de bevindingen na het testen van het geheugen ?

Ik heb een MemTest gedaan.
De test heeft 4 fouten aangegeven.
De geheugenstripjes zitten volgens mij stevig in de houders.Ik zal dus nieuwe strippen moeten aankopen.Ik heb 4 x 1Gb inzitten en zal van de gelegenheid gebruik maken om wat meer geheugen te plaatsen.

Maakt het een verschil als ik 1 kaartje van 16Gb of 4 kaartjes van 4Gb inzet?

16GB is onnodig, aan 8 heb je ruim voldoende. Ik zou er dan 4x2 in zetten.

Laatst bewerkt:
Na het vervangen van de memoryplaatjes blijft het probleem zich toch nog voordoen.
Te vroeg gejuigd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan