Pc loopt vast met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

litmanen10

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Berichten
284
Ik heb zonet mijn oude drivers verwijderd om dat ik eerst telkens bij opstarten een foutmelding kreeg. zie hier: http://www.helpmij.nl/forum/showthre...78#post2084778

ik de oude drivers verwijderd, de nieuwe geïnstalleerd. Na de installatie kreeg ik de melding de pc opnieuw op de starten. Dat heb ik gedaan maar nu blijft hij steken op het intel pentium 4 plaatje en na geruime tijd komt het volgende scherm en staat er onder Disk Boot Failure, insert system disc and press enter. Wat moet ik nu doen?? Gaan nu alle gegevens verloren?
 
Hoi,

Je link werkt niet en.....om welke drivers gaat het?
Iets meer info graag.

Grtz.
 
pc opstarten met f8 ingedrukt en dan kiezen voor opstarten met laats bekende configuratie
 
dit lost het wel op

Euhm F8 indrukken bij het opstarten opstarten in Veiligemodus met netwerkmogelijk heden. Dan als hij wel/niet opstart Microsoft update site bezoeken. Zoeken naar updates als het goed is vind hij de juiste drivers:p (( als je hem niet aan het opstarten krijgt via Veilige modus = Windows XP cd erin en de schijf formatteren met windows xp erop -PC opnieuw opstarten als het goed is komt er een bericht met upbooten via cd, zo niet = http://www.pcleek.be/pdf files/Hoe Windows XP installeren.pdf (en dan stap 3 ))

Mocht dit niet lukken heb je een probleem:)

Andere mogelijkheden zijn ( Systeem herstel naar een bepaalde datum )) Op de datum waar je de drivers nog niet verwijderd hebt:p
 
Laatst bewerkt:
Dit is het probleem:
Ik heb zonet mijn oude drivers verwijderd om dat ik eerst telkens bij opstarten een foutmelding kreeg. zie hier: http://www.helpmij.nl/forum/showthre...78#post2084778

ik de oude drivers verwijderd, de nieuwe geïnstalleerd. Na de installatie kreeg ik de melding de pc opnieuw op de starten. Dat heb ik gedaan maar nu blijft hij steken op het intel pentium 4 plaatje en na geruime tijd komt het volgende scherm en staat er onder Disk Boot Failure, insert system disc and press enter. Wat moet ik nu doen?? Gaan nu alle gegevens verloren?



als ik op F8 druk gebeurt er niet veel. Daarna krijg ik wederom de melding Disk boot failure, insert system disc and press enter.

Welke cd moet ik er nu in doen; Application & support disc of Product recovery CD-rom.

Als ik die cd erin doe, ben ik dan altijd mijn bestanden op de C: schijf kwijt?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu toch wel benieuwd naar welke drivers je hebt verwijderd.
Het is te begrijpen dat als je te veel of belangrijke drivers hebt verwijderd dat de boel niet opstart, want hij weet namelijk niet hoe als de stuur programma's zijn verwijderd.
Je kunt nog proberen met f11 en kijken of first boot wel op de hd staat anders ben ik toch echt bang dat je de recovery cd moet gebruiken maar dan ben ik bang dat je al de bestanden kwijt bent ja.
Ik ben zoiets al eens tegen gekomen bij iemand en toen hebben we een xp versie op een andere partitie kunnen zetten en op die manier de bestanden kunnen redden die op de c stonden, gebrand en daarna met de recovery cd en de recovery bestanden (retten) die nodig waren en op de E; partitie stonden de computer weer naar fabrieks staat te brengen.

Als je ooit weer eens drivers wilt upgraden en er staat dat je eerst de oude moet verwijderen zorg er dan voor dat de nieuwe drivers wel al gedownload zijn en uitgepakt op je computer staan zodat windows zelf kan zoeken naar geschikte drivers om te installeren.
En 1 voor 1 nier meerdere tegelijk.
 
Maar ik had de nieuwe drivers al geïnstalleerd. Daarom vroeg ATI om de pc opnieuw op te starten om denk ik de installatie te voltooien. Ik zit momenteel nog op school maar vanmiddag zal ik het met F11 gaan proberen..
 
Als ik op F11 druk dan krijg ik een scherm met Enter Password? Wat is dit password, en hoort dat ook dat ik deze melding krijg?
 
Hoi,

Het blijft vaag als je niet meer weet welke drivers je hebt verwijderd en zeker als je niet in de veilige modus kunt komen....een recovery CD zou dan mogelijk uitkomst bieden.
Probeer nou eens na te gaan welke drivers je heb vewijderd of wilde vernieuwen.

Grtz.
 
ik heb driver cleaner gebruikt om de oude ATI drivers te uninstalleren. Welke ik dus verwijderd heb, weeti k niet. Wel kan ik nog herinneren dat toen ik naar deze computer(rechtermuisknop) hardware - apparaatbeheer - beeldschermapadapters ging, er een uitroeptekenstond bij mijn videokaart. Toen heb ik op deze site: http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=xp/radeonx-xp
optie 1 gekozen, gedownload en geïnstalleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan