PC loopt vast na 2 minuten niet gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

I_Bert

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Mijn PC (Windows 98 se) loopt vast nadat hij ongeveer 2 minuten niet wordt aangeraakt. Zolang je maar bezig blijft gaat het meestal goed. Bij een virusscan niets gevonden. Maakt virusscan wel af maar doordat je niet zelf bezig bent loopt het scherm toch vast.
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niet.
Het is zeer irritant en slecht voor je humeur. Iedere keer weer opnieuw opstarten om verder te kunnen.
Zelf geen idee waar het aan kan liggen.

Bert

Systeem loopt vast

Kijk eens via Configuratiescherm/Energiebeheer of er per ongeluk staat ingesteld Beeldscherm uitschakelen na xx minuten. Idem voor Vaste schijven.

Re: Systeem loopt vast

Geplaatst door Wiempie
Kijk eens via Configuratiescherm/Energiebeheer of er per ongeluk staat ingesteld Beeldscherm uitschakelen na xx minuten. Idem voor Vaste schijven.

Bedankt voor de tip. Helaas ligt het hier niet aan.

Probleem nog niet opgelost

Helaas is het probleem nog niet opgelost. Wel heb ik er iets (for the time being) op bedacht. Na het niet gebruiken van de PC heb ik bij de scherminstellingen aangegeven dat het scherm na 1 minuut moet worden uitgezet. Door vervolgens een toets in te drukken of de muis te bewegen komt het scherm weer op gang en doet wonderwel de PC het en is niet vastgelopen. Wat zegt dit over het eigenlijke probleem?

tjah, dan is het tog zo erg niet:)(kun je nog elektriciteit sparen ook) maar zou dit niet het sasservirus kunnen zijn(of tog in ieder geval een variant erop) wrs heb je ook na het herinstalleren niet meteen een virusscanner op gezet...

Heb je een screensaver ingesteld staan en dat ie na 2 min wilt beginnen?
Zoja zet dit eens op een andere instelling bijv. 1 uur of kies een andere screensaver.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan