Pc loopt vast of slaat af

Status
Niet open voor verdere reacties.

telefoom

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Mijn stats van pc

Processor: Intel core i7-2600 ( 3.40 GHz)
Videokaart: Geforce GTX 570
Moederbord: Asus P8P67
RAM: 16,0 GB
Hardeschijf: OCZ Vertex4 (128 GB)
Hardeschijf: Western Digital WD1002FAEX ATA device (1000 GB)
Voeding: Thermaltake Toughpower Bronze, 675 W intel ATX,12V,140mm Fan,80 Plus
Besturingssysteem: windows 7 ( 64 bit)
Corair Vengance DDR3, 1600-8GB kit 1600MHZ, CL9, 2x4GB, 1,5 v en naderhand zelfde nog 1x erin gezet dus dat is 16GB RAM
INBOUW PC

Pc slaat vast dan gebeurt er het volgende: Alle apparaten die gekopelt zijn bijvoorbeeld muis en toetsenboord doen het niet meer zijn gewoon uit beelscherm hangt en harde schijf doet het ook niet ( normaal gesproken knipert lichtje op de kast van de hardeschijf). Heb hem naar Mycom gebracht die hebben testen gedaan hebben me OCZ 3 voor een 4 vervangen en me andere hardeschijf ook vervangen maar dat hielp niet. Alle ventilatoren doen het gewoon goed. Maarja Mycom heeft alle testen gedaan en alles opnieuw geinstaleert alle drivers geupdate noem het maar op. Hun weten niet wat het is en daarom post ik het hier misschien weet iemand van hier waar het probleem vandaan komt.

Het rare is dat normaal gesproken het zo gaat als hierboven staat. Maar afgelopen week gaat het anders: Dan start hij automatisch opnieuw op maar komt wel te staan computer niet goed afgesloten normaal mode opstarten of veilige mode dat scherm. Dat is raar maar dat is wel een verschil. Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

Mycom levert wel goede service maar wist dit probleem helaas niet op te lossen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als het een b merk voeding is kan er genoeg watt geleverd worden op papier maar vaak is dit met b merken niet het geval misschien toch even op het etiket kijken van de voeding voor merk en type.

Voeding: Thermaltake Toughpower Bronze, 675 W intel ATX,12V,140mm Fan,80 Plus

bsod? blue screen? nee loopt vast moet met hand uitzetten dan geeft hij gewoon scherm computer niet goed afgesloten dan kan je kieze uit modes normaal met veilige mode en met veilige mode en opdrachtenpomp of zoiets dergelijks en als hij uitzich zelf uitga en dan weer aan precies hetzelfde

Welke geheugenmodules gebruik je?

Corair Vengance DDR3, 1600-8GB kit 1600MHZ, CL9, 2x4GB, 1,5 v en naderhand zelfde nog 1x erin gezet dus dat is 16GB RAM

Dag telefoom,

Mag ik vragen naar het precieze moment waarop de computer vastloopt?
Meteen na het inloggen, na het maken van een internetverbinding?
Of varieert het juist?

Met vriendelijke groeten,

als jij dus dit bord hebt: http://www.asus.com/Motherboards/P8P67/
Ik kan het mis hebben maar ik zie op de site van ASUS in de QVLlijst geen 4 GB RAM 1600 mhz Corsair modules staan.

Had je dit probleem ook al vóórdat je het 2e paar erin gezet had?

Hij loopt vast echt niet regelmatig soms 2x per dag soms 3 dagen niet en dan weer wel en daarom kan Mycom het ook niet vinden. Dus heel onregelmatig.
Het probleem was er ook al voor dat die nieuwe geheugen is bijgeplaatst.

Dag Telefoom,

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. De reden waarom ik dit vraag, is dat mijn computer ook vastliep, en wel na het maken van een internetconnectie.

Dit heb ik opgelost door een tcp/ip protocol uit te zetten. Betreft TCP/IP v6.

Nogmaals, het hoeft niet hieraan te liggen en kan, zoals Modag aangaf, aan je voeding liggen.

Groet,

Schakel restart on BSOD in de bios uit
grote kans dat er wel een BSOD is maar dat de pc direct opnieuw opstart waardoor je deze niet te zien krijgt

vind het wel knap dat mycom niks heeft kunnen vinden
ze staan niet echt bekend om knudde service te leveren:P

Laatst bewerkt:
Computer loopt gewoon op hele andere tijden vast soms naar 2 uur soms naar 8 uur. Dus ik denk dat het niet aan internet zal liggen anders was het wel meteen gebeurt. Dus dit varieert. Ik weet alleen niet precies hoe op te starten via BSOD? Ik ging kijken op het internet maar overal staat wat anders?

Laatst bewerkt:
Probleem veroozaker met joun pc kan tijd kosten.
Het kan je windows installatie zijn .. je internet , de drivers of dat je ram niet goed samenwerkt ..en meer
Je kan het allemaal 1 voor 1 testen ( kost wat tijd ) maar dan heb je wel de probleem gevonden.
Haal bijv eerst je internet eruit en start je pc voor ( jij zegt dat hij na 3 dagen zeker wel moet crashen ? ) laat hem dan 3 dagen staan.
Als hij crasht dan is het niet je internet , crasht hij niet meer dan is het wel je internet .
Doe dan je ram , haal 2 stickjes eruit test . crash haal andere 2 stickjes eruit test.
Crash > probeer andere drivers , je kan meestal ouwdere drivers vinden op google gewoon zoeken.
dit houdt je wel 1 week bezig.
( btw je moet het wel doen he .. niet zeggen dat je denkt dat het niet aan dit en dat ligt ..als je denkt dan denk je fout , gewoon doen :) )

Het probleem was er ook al voor dat die nieuwe geheugen is bijgeplaatst...
Zou het dan toch aan het geheugen liggen? ik kom geen 4GB 1600 corsair latjes tegen op de QVL van ASUS ..

Het probleem was er ook al voor dat die nieuwe geheugen is bijgeplaatst...
Zou het dan toch aan het geheugen liggen? ik kom geen 4GB 1600 corsair latjes tegen op de QVL van ASUS ..

Dat maakt niet veel uit , ze zetten namelijk niet alle ram latjes die bestaan erop plaatsen.
En het kan ook zijn dat de ram nieuwer is dan de moederbord.

Die staan óók niet in de nwe QVL ... (en die is van 30-08-2011)
Het geeft dus aan dat ze óf niet getest zijn, óf dat ze niet niet ondersteund worden ..
Ikzelf zou Mycom contacteren hierover en dat ze vervangend (wel ondersteund door mobo) geheugen doen. Het probleem is al sinds levering van PC ...

Hoi,

Ik heb afgelopen dagen me pc rechtstreeks op een groep aangesloten en hij is niet meer uitgevallen. Lig dit dan aan piekspanningen of iets dergelijks, hoe dit op te lossen? En moet ik Mycom noch vragen over het mobo geheugen?

en wat bedoel je met : rechtstreeks op een groep aangesloten
Ik zou in ieder geval contact hebben met Mycom
Misschien dat het niet onverstandig is om het aan te geven dat de modules niet in de QVL voorkomen en jij de problemen had gelijk bij het eerste gebruik ..

In je huis heb je verschilende soorten groepen en op 1 zoon groep is maar in stopcontact daar zit pc in en sindsdien niet meer uitgevallen. Ik vond raar idee want stroom is toch stroom maar iemand zei dat misschien zou werken. Ik zal deze week nog contact opnemen voor de modules!

TIP: koeling.
Kan jezelf niet bij, zij ook niet zonder kosten te maken.
Derhalve schepen ze je af.
Gewoon laten vervangen door een professioneel bedrijf.
Kosten globaal ~ rond de 100 euro.

Goed goan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan