Pc loopt vast tijdens gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reflexx

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
47
Hallo, ik zit met een probleem. Telkens wanneer ik ga gamen loopt mijn computer na 10/15 min vast. En in sommige gevallen kan het langer duren. Ik kan niets meer doen behalve de computer herstarten.

Eerst werkte alles wel gewoon, het is opeens gekomen..
Ik weet wel dat ik opeens de melding kreeg : Primary Master Hard Disk S.M.A.R.T. Status Bad. Dit was volgens mij na het vervangen van mij werkgeheugen een half jaartje geleden. Heeft die melding er misschien iets mee te maken?

Ik speel op dit moment alleen Soldier of Fortune 2 met een VIA/S3G UniChrome IGP (64 MB) videokaart. Op low quality.. dus dit moet volgens mij voldoende zijn. Alles werkt verder gewoon, alleen als ik ga gamen loopt het vast.

Ik hoop dat iemand weet wat het probleem is

mvg patrick
 
Naja zoiezo handig om een betere videokaart te kopen!
Dan heb je kans dat je probleem opgelost is want 64 mb is niet zoveel....
Neem er eentje van 256MB die is redelijk goed!
 
Hoe zit het met de temperaturen van je systeem??

printscreenib7.jpg


deze temperatuur had ik na 5 min. gamen
 
5 minuten zegt niet zo heel erg veel, je moet wat langer het systeem belasten, zeker wanneer je weet dat alles na zo'n kwartiertje vastloopt. Speel eens wat langer en kijk dan nog eens...
 
Maar in het algemeen zal ik een betere videokaart kopen
 
Ik weet wel dat ik opeens de melding kreeg : Primary Master Hard Disk S.M.A.R.T. Status Bad. Dit was volgens mij na het vervangen van mij werkgeheugen een half jaartje geleden. Heeft die melding er misschien iets mee te maken?
In dat geval zou ik toch even voor de zekerheid met een diagnostisch programma de schijf scannen.
Hoe dat te doen lees je hier.
 
dat met die test is me niet helemaal gelukt.. hij kon mijn harde schijf op de één of andere manier niet vinden.

Maar ik heb iets anders gevonden wat misschien kan helpen. Ik heb DriveSmart gedownload. Dit programma liet dit zien :

drivesmartea6.jpg


is dit bruikbaar?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan