Pc loopt vast tijdens gamen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

thehhh

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Ik zit de laatste tijd met een probleem van een pc. Dit betreft de Targa Now 8821.

http://www.targa.nl/index.jsp?SID=0&NAV=236&DOC=&PAGE=2492&PCAT=2&PROD=452&PTUBE=10&PARAMS=undefined&PARAMS2=undefined&SPCAREA=undefined

Het is een aardig systeem dat de nieuwste spellen kan draaien het enige probleem is dat hij vastloopt tijdens het gamen en dat kan zijn na 5 minuten of na een half uur. Ik heb laatst de technische dienst van Targa langs laten komen en zij hebben de cpu vervangen. Dit wilden ze ook doen met de grafische kaart alleen de reserve was kapot. Ik heb met ntune uitgelezen dat de kaart een temp van 76 graden heeft bereikt. (volgens mij is dat acceptabel) Ik vermoed zelf dat of er iets mis is met het geheugen van de videokaart of de voeding. De cpu is idle 41 graden dus dat kan ook geen probleem zijn. De pc loopt snel vast bij Gears of War en Cod 5 kan hij soms lang draaien. Ra3 geeft meestal geen problemen.

Graag wat advies.

Mvg, TheHHH

Geeft de pc nog een foutmelding of niet? Het kan ook aan je HD of geheugen liggen namelijk.

Als ik moest kiezen tussen oorzaken, dan zou de voeding ook wel scoren........ tenzij het een echt A-merk betreft.

@G4M3R

De Pc geeft geen foutmedlingen hij loopt gewoon vast het beeld blijft hangen en alleen de aan/uit knop indrukken helpt. De hardeschijf is nog in goede status dat heb ik al gechecked met verschillende programma's. Het lijkt me sterk dat het aan het geheugen ligt want tijdens het gewoon draaien van windows vertoont hij geen problemen ook niet tijdens het installeren van dingen. Het is dus puur bij het gamen. Wanneer de grafische kaart dus in actie moet komen en volgens mij de pc ook meer van de voeding gaat vragen.

@Pasja

Volgens mij is het een B-merk omdat de voltages niet geheel kloppen de +12 is meestal rond de 12,5 en dat lijkt me een te groot verschil voor een A-merk. Dit staat er op de voeding: atx4035 hen. Als ik op google zoek kom ik op deze naam uit: FSP ATX4035-HEN 350W FORTRON/SOURCE PSU. De afbeelding komt overeen met de voeding die er in de pc zit.

Oke, en is een 350 watt voeding sterk genoeg voor deze pc?

Dat moet ik even goed uitzoeken / berekenen om je een 'degelijk' antwoord te geven. Ik moet nu even weg, maar je krijgt vandaag nog antwoord.

Het is niet mijn pc maar ik zal ff vragen of het goed is om dat geheugen test programma te draaien. De resultaten zal ik hier wel neerzetten.

Edit:

geen problemen gevonden

Laatst bewerkt:
Er word vandaag een nieuwe grafische kaart verstuurd. Als dit werkt geef ik het door.

Edit:
Pc is nog niet compleet getest maar voorlopig ziet het er goed uit. De problemen kwamen waarschijnlijk van een brakke videokaart.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan