PC loopt vast tijdens opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henke

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2004
Hallo, wie kan mij helpen met het volgende probleem:
Nieuwe PC, Nieuw XP prof.+Serv.P2 geinstalleerd.

Telkens tijdens aanzetten in het eerste scherm verschijnt de melding:
Warning: The boot devices have been changed.
BBS boot priority will be affected. Please enter setup te check.

Als ik vervolgens op een welke toets dan ook druk gebeurt er niets:evil: start ook niet op en zit volkomen vast, alleen weer met reset knop en vervolgens met F5 opnieuw starten en soms doet hij het dan. Dit doet hij telkens!
Als ik dan weer herstart en kan ik wel in het BIOS komen maar wat moet ik daar wijzigen:confused:

lijkt wel of dat ie jou opstart volgorde niet onhoudt?
en dat ie dus steeds zichzelf weer terug zet naar de orginele bootvolgorde?
battrij wel goed van je moederbord?

Tja, het is een nieuwe PC en "waarschijnlijk"ook een nieuw moederbord met batterij.
Je weet natuurlijk nooit of de batterij ook echt goed is.
Kan ik deze gewoon eruit halen en een andere er in zetten. Gaat de boel dan niet helemaal op hol slaan, of is dit dan een soort reset van het BIOS?:rolleyes:

laat ik voorop zetten dat ik niet zeker weet dat het de oorzaak is.

maar zoals ik nu jou verhaal lees, is dus iedere keer als jij opstart dan krijg je die melding.

het lijkt dus dat als jij die opstart veranderd dat ie bij de volgende oppstart dat weer kwijt bent.

als jij in de bios je opstart volgorde aanpast dan doe je dus ook meestal f10(save settings)
bij een volgende opstart is dat weer weg?

en een nieuw batterij wil niet zeggen dat.......

Misschien ben ik nog niet helemaal compleet geweest met mijn probleem.

Het is ook zo dat hij vaak opstart tot/met Windows icoontje, dan lijkt het erop dat hij doorgaat maar er blijft gewoon een zwart beeld. Na herstart kan ik wel met Del in het BIOS komen, of met F5 in de veillige modus, maar dan reageert hij heel vreemd b.v. pijltje up, dan springt hij op bevestigen Y or N. of hij reageert helemaal niet welke knop ik ook indruk.

Ik snap er werkelijk niets meer van:(

Ik heb inmiddels een nieuwe harde schijf geplaatst en XP prof+sp2 opnieuw geinstalleerd.

Resultaat: hetzelfde probleem, tijdens opstart verschijnt het icoon van Micosoft Windows prof. en hierna moet normaal de cursorpijl verschijnen in een zwart beeld.
De cursorpijl verschijnt echter niet, het scherm blijft gewoon zwart. Verder doet hij niets meer.

Wie weet raad voor dit probleem? a.u.b.:(

Ten einde raad een E-mail naar de leverancier "Computerstunter" reageerde direct met de mogelijke oplossing:
een Clear Cmos of te wel een BIOS reset uit te voeren d.m.v. de jumper 5 sec te verplaatsen van pin 2en3 naar 1en 2 volgens de omschrijving van het moederboard.

Probleem opgelost:thumb:

dus toch die opstart volgorde?
als je een reset doet zal ie ook de volgorde aanpassen waarschijnlijk

Ik ben handmatig via Del en BIOS volgorde aan het wijzigen geweest (CD speler-HDD-HDD)
Netjes opgeslagen via F10 en akkoord.
Dit haalde niets uit. Ik heb werkelijk van alles geprobeerd.

Hierna heb ik volgens de instructie het BIOS gereset met de jumper op het moeder board.
(Niet de batterij loshalen)

Overigens heb ik nog steeds een klein probleem als ik mijn USB stick er in laat zitten en daarna afsluit en weer opstart. Dan geeft hij aan dat de volgorde is verandert en moet dan moet ik op F1 drukken.
Dit blijft hij doen totdat ik weer het BIOS reset.

O.K. de stick verwijderen op de juiste manier voordat ik hem afsluit.

Bedankt voor je reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan