PC loopt vast, waardoor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hasufel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2006
Zodra ik toepassingen die meer van mijn pc vragen open, loopt die binnen de kortste tijd vast. Deze programmas draaien uitstekend voordat die vastloopt en mijn pc zou ze ook makkelijk moeten kunnen draaien.

Soms reboot mijn pc vanzelf als ik bezig ben. Als hij vastloopt hoor ik een eentonig geluid, meestal een piep soms iets anders. Hij blijft gewoon beeld geven, soms met een soort storing erbij. Wat normaalgesproken zou bewegen op mijn scherm beweegt niet meer, behalve als ik aan het scrollen ben scrollt die door tot die niet meer verder kan.

Wat ik me afvraag is: hoe kom ik er nu achter wat er mis is? Ik vermoed dat het niet het besturingssysteem is want ik heb hem enkele keren opnieuw geinstalleerd en het blijft hetzelfde. Ben dus bang dat er iets van mijn hardware de pineut is, maar wat? Heb hier geen onderdelen die ik even zou kunnen verwisselen om te kijken of het verandert.

Bedankt

Bob

* Kijk eens in je Logboek onder toepassing en systeem of je daar iets kan vinden. Je logboek kan je vinden in Start > Configuratiescherm > Systeembeheer.

* Wordt je pc niet te warm? hierdoor kan je pc steeds opnieuw opstarten omdat deze een maximale setpointinstelling overschrijd (beveiliging).

* Zoek tevens eens in Apparaatbeheer (Configuratiescherm > Systeem > Tabblad Hardware) naar vraagtekens, uitroeptekens e.d

Bij apparaatbeheer kan ik niks vinden dat niet klopt.
De CPU-temperatuur is iets aan de hoge kant maar was een stuk hoger voordat ik een nieuwe koeler erop heb gezet en toen werkte alles normaal.
Kan het logboek niet vinden, gebruik XP-pro EN. Neem aan dat ik dan in Start > control panel > system moet zijn? Maar kan daar niks vinden.

Je logboek kan je vinden onder: configuratie -systeembeheer - computerbeheer dan onder systeemwerken

Zoals ik al zei heb ik de engelse windows xp pro. Misschien een idee hoe ik daar bij het logboek kom? Nog steeds niet gevonden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan