Pc loopt vast zelfs na veel nieuwe hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dwarflord

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Hallo beste helpmij gebruikers,
ik heb een paar maanden geleden een nieuwe game pc gekocht hier zijn ze specs:

3x Samsung 1 TB SATA2 HDD's
2x Samsung 250GB SATA2 HDD's
XFX N790 nF790i SLI FRGSA DDR3 Moederbord
D3 4GB 1600-777 Plat K2 OCZ Geheugen
Tagan TG1300-BZPipeR 1300W Voeding
Club1GB D3 X 9800GX2 Videokaart
Intel Q9300 Processor

Het was de bedoeling om de 2x250GB in raid 0 te zetten en de 3x1TB HDD's voor opslag te gebruiken, maar toen ik alles in elkaar zetten bleeken beide 250gb HDD's kapot te zijn, en heb toen windows maar op één van de 1TB HDD's gezet. Toen ik het systeem eenmaal had werken bleek het geheugen niet goed te werken elke keer als ik veel geheugen in nam liep hij vast, overigens was het onboard netwerk controller ook kapot, dus heb ik besloten om het moederbord samen met de twee harde HDD's terug te sturen ik heb voor de zekerheid toen ook mijn geheugen en cpu terug gestuurd omdat ze dan konden controleren of het echt incompatible was met het moederbord.

ik kreeg mijn geheugen CPU en HDD's vrij snel terug maar het moederbord zaten lichte geschadegingen op en moest terug gestuurd worden naar de fabrikant die zou uitmaken of ik garantie kreeg. na 6 weken wachten had ik er genoeg van en heb toen besloten om een nieuw moederbord te kopen van EVGA (EVGA nForce 790i Ultra SLi) alles leek goed te werken en heb nu de twee 250gb hdd's in raid 0. maar opnieuw was het geheugen incompatible met het nieuwe moederbord.

ik heb ondertussen nieuw geheugen besteld ( G.Skill 4GB (2x2048MB = zeker weten compatible volgens EVGA website) DDR3 PC 12800) en is nog onderweg. gelukkig heb ik een kennis die ook ddr3 geheugen heeft en heb 1gb kingston strip van hem geleend zodat ik alvast bezig kan met mijn nieuwe PC. Dit geheugen is volgens de EVGA site compatible, en nog steeds heb ik vastlopers, maar het ligt denk ik niet meer aan het moederbord/geheugen want als ik verschillende memory/cpu testers gebruik loopt hij niet vast tijdens de test wat daarvoor wel gebeurde. het lijkt alsof het compleet random is. al moet ik zeggen dat het minder vaak voorkomt als het systeem idle is.

Mijn vraag is dus, heeft één van jullie misschien een idee wat de vastlopers oorzaakt?

Al met al heeft dit hele verhaal plaatsgevonden over 4 maanden en wacht nu al 9weken om mijn oude moederbord, en heb een totaal van 3600euro aan uitgeven, en heb nog steeds niet vatsoenlijk mijn nieuwe PC kunnen gebruiken. Ik neem aan dat jullie vast mij begrijpen als ik zeg dat ik er niet veel vertrouwen in heb.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,
Mvg Nick.

(PS: Was vergeten er bij te zetten dat ik met beide moederborden de laatste versie van de Bios erop heb gezet, hetzelfde geld voor de drivers)

Laatst bewerkt:
Heb je al blauwe schermen gezien: Wellicht dat we met die fouten iets kunnen.

Kijk ook in de logs (administrative tools -> event viewer -> en dan vooral onder 'system')

Heb je al blauwe schermen gezien: Wellicht dat we met die fouten iets kunnen.

Kijk ook in de logs (administrative tools -> event viewer -> en dan vooral onder 'system')

Nee het zijn echt vastlopers beeld freezed gewoon en moet rebooten om weer verder te gaan, en heb even gekeken in de logs maar kan niks specifieks vinden. toch bedankt voor je reactie :thumb:

Toch zonde, toen ik mijn pc kocht was mijn mobo ook verrot en heb ik moeten zeiken als een gek om snel een nieuwe te krijgen. Toen ik na 1 week nog niets had heb ik een credit aangevraagd en dit na herhaaldelijk aandringen ook gekregen. Daardoor kon ik ook een nieuw mobo halen. Een DOA heeft meestal recht op snellere garantie, 9 weken is uit den boze. Zo mag je als klant niet behandeld worden. Als het bedrijf waar jij je spullen hebt liggen je zo aan het lijntje houd zegt dit ook meer dan genoeg over hun. Mag ik vragen waar je de spullen hebt aangeschaft?

Trouwens ook niet leuk als EN je harde schijven EN je geheugen EN je mobo, allemaal gloednieuw, defect blijken te zijn.

Maar goed, om dit op te lossen kun je het volgende eens proberen:

Het is misschien een goed plan om zo min mogelijk randapparatuur op je pc aan te sluiten. Dus 1 reep geheugen, geen onnodige insteekkaarten, geen interne usb aangesloten etc. Dan opstarten en kijken wat hij doet.

Trouwens, heb je na het plaatsen van je nieuwe moederbord ook windows opnieuw geinstalleerd? Dit ivm de oude chipsetdrivers? Ik las dat je nu wel met raid werkte, maar kon niet zien of die installatie was gebeurd voor of na het ontvangen van het mobo.

Het vastlopen van een pc zonder blauw scherm kan aan veel dingen liggen, dus dat is lastig. Heb je de cpu temperatuur in de gaten gehouden? Blijft die netjes onder de maximale waarde?

Als laatste zie ik dat je zon beetje alles vervangen hebt, behalve de videokaart. Misschien handig om even ergens een ander kaarte op te snorkelen waarvan je zeker weet dat ie werkt en die eens te proberen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan