Pc loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, ik heb sinds gisteren een probleem dat mijn pc zomaar vast loopt, het begint met de muis die niet meer vloeiend beweegt en vervolgens na een paar minuutjes staat de muis helemaal vast en kan ik niks meer doen.
CTRL-ALT-DELETE mag dan ook niet meer baten.
Ik moet de pc dan handmatig opnieuw opstarten.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn??

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Ja daar was ik mee begonnen. maar toen liep de pc weer vast.

Pc blijft vastlopen, voordat hij vast loopt hoor ik elke keer het geluid dat je hoort als de pc uitgeschakeld wordt, een soort tikje.
Dat hoor ik dan een paar keer en daarna (sluit hij de pc niet af) maar loopt hij vast.
Met welk onderdeel kan dat te maken hebben??

Hoe bedoel je kaal opstarten??
Ik ben er trouwens ook achter gekomen dat mijn 2e harde schijf niet meer zichtbaar is, zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?

zo weinig mogelijk hardware aansluiten: 1 geheugenlatje, processor, alle pci poorten leeg, indien mogelijk onboard videokaart gebruiken(als der 1 zit op je mobo) 1 harde schijf met windows op.

oja, die tikjes komen hoogstwaarschijnlijk van je harde schijf(je zegt ook dat hij niet meer zichtbaar is) volgens mij is je harde schijf naar de knoppen. kijk eens of je hem in de bios nog ziet en download eens hddlife

Ik vrees ook het ergste voor mijn harde schijf, ik zal eens kijken in de bios en wat is hddlife een programma??

Ik heb het progje geinstalleerd en hij ziet maar een schijf die volgens het programma goed is, maar mijn 2e schijf is niet te zien.

Lerosa, dat tikkend geluid is zeker een indicatie voor je hardeschijf dat hij het niet meer (goed) functioneert. Vind het erg dit te moeten berichten, maar het is niet anders. Zoiets heb ik namelijk ook meegemaakt.

Dennis.

Het is net of de computer aan gaat en dan gelijk weer aan wil, zo'n geluid hoor ik, maar welke schijf is dan niet goed, degene die ik niet meer zie, of degene die ik wel zie, kan allebei waarschijnlijk.

Geplaatst door Lerosa
Het is net of de computer aan gaat en dan gelijk weer aan wil, zo'n geluid hoor ik,
Zoals je het beschrijft, geen tikkend geluid dus. Misschien zit de aansluiting van de IDE-kabel wat losjes. Probeer die , zonder spanning op je pc, even goed aan te drukken.
Geplaatst door Lerosa

maar welke schijf is dan niet goed, degene die ik niet meer zie, of degene die ik wel zie, kan allebei waarschijnlijk.
Die je niet kan zien.

Dennis.

Heb je nog recentelijk de (cpu-)kast geopend om een bepaalde hardware te plaatsen? Het is best mogelijk dat je per ongeluk de IDE-kabel v.d. hardeschijf die nu niet meer goed functioneert zodanig heb aangeraakt waardoor het wat losjes komt te zitten.

Dennis.

Nee ik ben er al heel lang niet meer in geweest, maar ik denk dat hij morgen dus wel even open moet, om te kijken of alles nog goed zit, maar hoe kan ik checken of mijn harde schijf echt helemaal stuk is?

Zelf beschik ik niet eens over tools om te kunnen achterhalen of een HD daadwerkelijk stuk is. Maar met primitieve middelen zoals een opstartdiskette kun je dat ook vaststellen.

Eenmaal je pc met zo'n opstartdiskette te hebben opgestart, kun je kijken of je HD nog benaderbaar is. Ook door bijvoorbeeld een bestand naar de HD te copieren, lukt het je dat niet dan ligt de conclusie voor de hand mijns inzien. Kapot of de kabelaansluiting zit niet helemaal goed.

Dennis.

als je je tweede schijf niet meer ziet(zieje hem nog in de bios???) dan zal het wrs die schijf zijn. maar dat zal dan wrs de schijf zijn waar windows niet op staat. het moet tog zijn dat de pc vastloopt als je bestanden van de tweede schijf nodig hebt: volgens mij is je eerste(master) nog goed. wat zegt HDDlife over je harde schijf die je wel ziet?(hoeveel procent en status: ok? of iets anders)

Dit zeg het programma over mijn schijf:

Bijlagen

• hddlife.jpg
    hddlife.jpg
    33,9 KB · Weergaven: 47
die ziet er in orde uit:)koppel je andere harde schijf eens los en kijk dan 1) of er nog tikjes zijn en 2) belangrijker of hij nog vastloopt:)

Mijn 2e (stukke) schijf is er nu uit... nu even afwachten of alles goed blijft draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan