Pc loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alles draait nu weer goed, mijn 2e schijf is er nog steeds uit, ik ben er mee naar de winkel geweest.
Ze hebben hem daar aan een pc gehangen en hij was daar we zichtbaar, ik weet nu niet wat het probleem kan zijn.
Ik wil mijn 2e schijf wel terug gaan plaatsen en maar hopen dat mijn pc weer niet op hol slaat en dat ik de schijf wel weer zie.
Ik denk dat ik er voor de zekerheid maar een nieuw IDE kabeltje tussen zet.

Schijf weer aangesloten, had helaas geen nieuw kabeltje bij de hand, maar heb er wel een dvdrom tussen uitgehaald die het toch niet deed, dacht dat het misschien daardoor zou kunnen komen.
2e schijf is weer zichtbaar, blijft tot nu toe ook zichtbaar, alleen loopt de pc wel weer af en toe vast.
Hij controleert ook steeds de 2e schijf bij het opstarten.
Iemand nog een idee wat het kan zijn?

Ja dat moet dan wel, ik merk dat 1 van de partities (4 in totaal) steeds wordt gecontroleerd bij het opstarten.
Zou dat de boosdoener kunnen zijn?

Dus, dus ,dus ... dus

Dus .....

Je hebt op je 2d harde schrijf vier partities?

Teun

Ja ......

Er is maar één manier om dat te 'controleren' :

Data van de tweede backen.
Alle partities verwijderen en opnieuw indelen en formatteren die hap

Of kijken of je kan achterhalen om welke partitie het gaat en deze backen en opnieuw formatteren

Dus eigenlijk twee manieren en - nu ik erover nadenk - kan je de tweede misschien het eerst proberen .....
dat scheelt een hóóp werk.

Succes! Teun

Dus ik zou dan met Fdisk in de weer moeten?
Is het niet mogelijk om alleen die ene partitie te formatteren?

Geplaatst door Vecom
Ja ......

Er is maar één manier om dat te 'controleren' :

Data van de tweede backen.
Alle partities verwijderen en opnieuw indelen en formatteren die hap

Of kijken of je kan achterhalen om welke partitie het gaat en deze backen en opnieuw formatteren

Dus eigenlijk twee manieren en - nu ik erover nadenk - kan je de tweede misschien het eerst proberen .....
dat scheelt een hóóp werk.

Succes! Teun

Ik probeer de 2e optie wel eerst even....

Ik heb nu 1 partitie geformateerd, degene die elke keer gecontroleerd werd bij het opstarten, maar ook dit mag niet baten de computer loopt zo nu en dan weer vast, zou de hele schijf formatteren wel zin hebben?
Ik heb geen problemen meer met schijfcontrole bij het opstarten.

Niemand een idee?? Mijn pc loopt nog steeds zomaar vast, de muis staat dan in een keer stil, en ik kan niks andere meer doen dan een harde reset.
Er zouden toch bekenden oorzaken moeten zijn voor dit soort problemen?
Ik heb onlangs ook alle partities gedfragmenteerd, maar ook dat zonder resultaat.
:(

lang geleden dat ik deze topic heb gezien en zal ook niet alles opnieuw lezen maar hoe zit het met de koeling van de pc? en is het ook op een bepaald moment dat hij vastloopt?(als je bv verbinding met het internet maakt)

Koeling is goed, en er is niet echt een pijl op te trekken wannner hij vast loopt, zomaar in een keer staat hij vast, het is altijd zeer onverwachts.
ER zit pas een nieuwe voeding in, dus dat kan het ook niet zijn.

Ja, het kan van alles zijn. Geen virussen/Spyware op je pc?

Probeer ook eens een andere stroomkabel(die uit je pc komt) te gebruiken.

Dennis.

pff, ik denk dat we je niet verder zullen kunnen helpen: het enigste wat voor mij nog mogelijk is, is een hardwaredefect en/of hardwareconflict. de enigste oplossing die ik zie is hem naar de pcboer te brengen:(

Geplaatst door Lerosa
Ik heb onlangs ook alle partities gedefragmenteerd, maar ook dat zonder resultaat.
:(
Maar defragmenteren is alleen om de access-time in te korten, waardoor je pc sneller gaat lopen.

Het probleem kan ook worden veroorzaakt doordat er bijvoorbeeld corrupte bestanden op je pc aanwezig zijn.

Maar een niet meer optimaal functioneren van het moederbord kan ook de boosdoener zijn.

Kun je je HD dan niet opnieuw formateren?(maar dan goed doen, eerst met FDISK de aanwezige partities verwijderen en het vervolgens nieuwe aan te maken en hierna de HD pas te formateren.

Of heb je dit allemaal al gedaan?(heb de hele thread nog niet gelezen)

Dennis.

Iedereen bedankt zover voor de antwoorden.
Ik doe morgen wel even een Format C, kijken of het dan beter gaat, zoniet dan zal ik verder moeten gaan.
Misschien dat er een conflict is hoor, maar zie die maar eens te vinden.

Geplaatst door Lerosa
Iedereen bedankt zover voor de antwoorden.
Ik doe morgen wel even een Format C, kijken of het dan beter gaat, zoniet dan zal ik verder moeten gaan.
Misschien dat er een conflict is hoor, maar zie die maar eens te vinden.

dat is idd niet zo vanzelfsprekend:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan