pc loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomvaneijk

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
hallo, al een zeer lange tijd geleden heb ik windows opnieuw geinstalleerd. paar dagen daarna liep mijn computer steeds vast waarneer ik hem opstarten, na vier kier aan-uit zetten liep de computer weer zoals als vanouds. de laaste tijd is het probleem zich meer gaan ontwikkelen en moet ik mijn computer soms 8 a 9 keer aan en uit zetten voordat hij weer normaal draait. waarneer ik niet gelijk limewire, internet of msn start gebeurt er (vaak) niks en blijft hij gewoon lopen, waarneer ik dit wel doe loopt de pc 5 seconden na het openen van een van deze bestanden gelijk vast. wat is er aan de hand, heb ik windows verkeerd op nieuw geinstalleerd of heb ligt het ergens anders aan?

hier nog wat info over mijn pc:

AMD ATHLON (tm) 2200
klok snelheid: 1.81 GHz, 256 MB

Waar ik als eerste aan denk is: moest je misschien sata/raid-controllers installeren tijdens de Setup van XP met F6 en een diskette?
Ten tweede: heb je meteen na de installatie van XP de drivers voor je moederbord geinstalleerd? Die staan vaak op een CD die met de PC is meegekomen.

Maak eerst een backup, voor dat je veel aan je systeem wel wijzigen.

boeing, is dat de normale windows xp cd-rom? die je dan moet laten draaien, hoe zit dat kun je dat even uitleggen?

Welkom op Helpmij.

Omdat het mogelijkerwijs om een windows probleem gaat is de vraag verplaatst naar de sectie XP.

Je pc is verder virus vrij? Je hebt je internet aansluiting tijdelijk verwijderd/afgesloten tijden het installeren van de verse windows?

met de installatie heb ik mijn internet kabel er niet uit getrokken, maar daardoor kan het toch niet zo zijn dat hij nu om de haverklap uitvalt.

is dat de normale windows xp cd-rom?
Nee, als het goed is krijg je bij de aanschaf van een PC niet alleen een Setup CD van Windows, maar ook een CD met de drivers voor je moederbord (mapjes er op als LAN, Audio, Chipset of Utilities).

lijkt er veel op dat je een te traag startende HD heb, wat je kan doen is een bios reset zodat het systeem zich weer instelt.

lijkt er veel op dat je een te traag startende HD heb, wat je kan doen is een bios reset zodat het systeem zich weer instelt.

in me bios heb ik ik alles weer naar de normale settings over gezet door op f7 te drukken volgens mij. maar meschien is dat niet de juiste manier, hoe zorg je ervoor dat het bios zich op een andere manier weer zoals vanouds instelt? en waar stel je je hd in? want volgens mij als ik hem opstart staan er bij al die tempraturen (cpu enzo) de normale waarden er achter maar bij hd staat er 0 graden achter of iets met 0.

Wanneer je systeem goed gefunctioneerd heeft zou ik niet voor een bios reset gaan.
Kijk eerst eens of je alle drivers correct geïnstalleerd hebt zoal Boeing reeds aangaf.
En scan je pc ook eens op virus en malware, wanneer je een gewoon usb modem gebruikt is de kans groot dat je na de installatie van windows besmet raakt omdat je dan nog geen beveiliging geïnstalleerd hebt. (firewall/virusscanner)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan