pc loopt vast...

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanko013

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2001
Berichten
129
Hallo,

Ik heb sinds een aantal weken een probleem met mijn pc (windows XP). Direct na het opstarten, als alles is geladen en het bureaublad in beeld is, loopt de pc vast. De muis kan ik nog bewegen maar ik kan nergens meer op klikken. crtl alt del werkt niet, met als gevolg dat ik de pc moet herstarten.

De pc loopt echter niet altijd vast. Na een paar keer opnieuw opstarten lukt het vaak wel om de pc draaiende te houden.

Ik heb al systeemherstel geprobeerd maar dat leverde niets op. Ook heb ik de virusscanner uitgezet omdat ik vermoedde dat het hieraan zou kunnen liggen. Dit had ook geen resultaat.

Hebben jullie een idee wat het probleem zou kunnen zijn en wat ik zou kunnen proberen?
 
Hallo,

Ik heb sinds een aantal weken een probleem met mijn pc (windows XP). Direct na het opstarten, als alles is geladen en het bureaublad in beeld is, loopt de pc vast. De muis kan ik nog bewegen maar ik kan nergens meer op klikken. crtl alt del werkt niet, met als gevolg dat ik de pc moet herstarten.

De pc loopt echter niet altijd vast. Na een paar keer opnieuw opstarten lukt het vaak wel om de pc draaiende te houden.

Ik heb al systeemherstel geprobeerd maar dat leverde niets op. Ook heb ik de virusscanner uitgezet omdat ik vermoedde dat het hieraan zou kunnen liggen. Dit had ook geen resultaat.

Hebben jullie een idee wat het probleem zou kunnen zijn en wat ik zou kunnen proberen?

Waarschijnlijk een geheugen probleem.
Controleer eens of het geheugen goed vast zit in de slotjes.
Als hebt zitten rommelen in de PC kan het gebeuren dat je per ongeluk een gebeugen bankje hebt losgewipt.
Misschien heb je geheugen bijgeplaatst en deze snappen elkaar niet goed.
Anders kan er één of meerdere geheugenbankjes defec zijn.
 
Ik heb niets aan het geheugen veranderd dus dat lijkt me niet het probleem te zijn. Valt dit te controleren of dit goed werkt?
 
Ik heb niets aan het geheugen veranderd dus dat lijkt me niet het probleem te zijn. Valt dit te controleren of dit goed werkt?

Ik ga er van uit dat je hiervoor niet de juiste testapparatuur hebt.
Dit is bij de meeste computerzaakjes wel te controleren.

Wat je kunt proberen als je meerdere geheugenbankjes in de PC hebt zitten er eens één te verwijderen. De PC is dan wel en stuk trager maar je kunt wel kijken of alles goed werkt.
Is dit niet het geval, steek dan het geheugen terug en haal een ander geheugenbankje eruit. Op deze manier kan je erachter komen welk geheugen defect is. Vervang deze dus door nieuw geheugen te kopen.
Neem het oude wel even mee, want er bestaan nogal wat verschillende soorten.

Belangrijk, als je geheugen verwijderd, zet dan wel de PC uit en haal de stekker uit het stopcontact.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan