PC loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veriitas

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2007
Hey,

Ik weet niet precies waar ik dit moet posten dus hier maar;)

Ik heb al een lange tijd last van een probleem; mijn pc loopt na enige tijd
uit het niets vast...

Hoe kan dat? Komt dit door een virus, spyware??

Alvast bedankt,

Veriitas

Hoe lang heb je de pc al?

... en vooruitlopend op je antwoord qua temperaturen: heb je wel eens een stofzuiger bij de luchtinlaat gehouden (voorzijde pc -> vaak "mooi" / "artistiek" weggewerkt in de vorm van een, niet direct in het oog vallende, horizontale spleet o.i.d.)

Zelfde vraag voor de achterzijde van de pc -> stofvrij maken.

Zelfde opmerking voor de binnenzijde van de pc. Begin daar alleen aan als je iets van pc's / de binnenkant van pc's afweet, anders handiger om even iemand erbij te halen die zelf wel eens een pc open heeft gehad.

Laatst bewerkt:
Het kan een hardware-probleem zijn maar ook een malware-probleem.

Je zou dus ook even kunnen scannen op malware:

1 Doe een online virusscan bij Housecall. Dit is gratis en werkt met Internet Explorer en met Firefox. Aan het eind van de scan moet je alle gevonden infecties laten verwijderen. Hier meer en gedetailleerde instructies over het scannen met Housecall.

2.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.

Hoe lang heb je de pc al?

... en vooruitlopend op je antwoord qua temperaturen: heb je wel eens een stofzuiger bij de luchtinlaat gehouden (voorzijde pc -> vaak "mooi" / "artistiek" weggewerkt in de vorm van een, niet direct in het oog vallende, horizontale spleet o.i.d.)

Zelfde vraag voor de achterzijde van de pc -> stofvrij maken.

Zelfde opmerking voor de binnenzijde van de pc. Begin daar alleen aan als je iets van pc's / de binnenkant van pc's afweet, anders handiger om even iemand erbij te halen die zelf wel eens een pc open heeft gehad.

even als aan vulling als je het nog better schoon wil maken.
neem dan pers lucht voor uit blazen van de onderdelen.

Oke...

Ik denk dat het probleem is opgelost maar door AVG Anti-Spyware
is me prullenbak icoontje wel op een één of ander manier weg van
m'n bureaublad hoe krijg ik deze terug?

Alvast bedankt

Rechtsklik op je Bureaublad->eigenschappen->Tabblad bureaublad->Bureaublad aanpassen->Algemeen.

Is er misschien een andere manier om bij de prullenbak
te komen dan via het bureaublad?

Ik heb alles geprobeerd op die site maar meeste lukt niet:D

huhhkx2.jpg

huhre9.jpg

huhhhes0.jpg

Nee echt! Niets werkt:p

Tja, dan weet ik het ook niet meer, dat zijn alle mogelijke oplossingen die ik kan bedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan