PC loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veriitas

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2007
Hey,

Mijn pc loopt als ik hem opstart na 5-20 minuten altijd vast. Dit gebeurd soms 3x
soms 1x en soms ook wel 6x.Ik weet niet hoe dit komt en het is geen virus spyware of dergelijke.
Dit weet ik omdat ik mijn pc tijdje geleden heb geformateerd en het probleem bleef zich voordoen.
Ik heb mijn pc ook al helemaal stofvrij gemaakt.

Iemand een idee hoe dit kan? Ik denk dan dat het aan de hardware ligt.

MVG,

Veriitas

Hallo Veriitas,

Even een paar suggesties,
Ik denk namelijk dat het een temperatuur probleem is.
Heb je een programma als bv everest? Hiermee kun je kijken of je temperatuur van je cpu niet te hoog is! Draait je fan op de koeling wel goed? Blaast de ventilator van de voeding hete lucht?

En hoeveel interne geheugen heb je? Soms met multitasking wordt het te zwaar voor je geheugen en bevriest je beeld of loopt het gewoon vast.

Greetz..
Chico79.

Systeem -> apparaatbeheer.
ja maar wat moet die zeggen?

En @ chico, ik zal even kijken of hij niet te warm word:D
Maar ik heb me pc al 2/3 jaar en dit probleem doet zich nog maar een
paar maaden voor:confused:

edit: temperatuur is goed.. en als ik me pc een tijdje aan heb doet dit
probeem zich ook niet meer voor...

Laatst bewerkt:
Hallo,

Het maakt niet uit hoelang je een pc hebt, hardware problemen kunnen altijd opduiken!
Kijk in ieder geval maar eens of je ventilators allemaal goed hun werk doen! Voorkomen is beter als genezen zeg ik maar altijd.

En met apparaatbeheer kun je zien of er ergens fouten zitten. Je ziet dan vaak een geel uitroepteken of vraagteken. Meestal duid dit op een driver-probleem!

Gr.Chico79.

Had je onderste regels niet gelezen sorry!:rolleyes:

Ps.Je schrijft dat het bij het opstarten begint. Misschien kan het ook wel zijn dat je mbr (bootproces) of sectoren van je hd beschadigt is!
Heb je al een chkdsk uitgevoerd?

Info: http://www.windows-help-central.com/chkdsk.html
Gr.Chico79.:thumb:

"Deze schijf is onbeschadigd":(
En bij apparaatbeheer ziet alles er ook goed uit.

apparaatbeheernv5.jpg

Laatst bewerkt:
Je weet heel zeker dat alle ventilatoren draaien, óók die van je videokaart? Zo ja, dan zul je een prof de voeding door moeten laten meten, da's dan zo'n beetje het volgende waar je aan mag gaan denken. Voedingen hebben n.l. nog wel eens de neiging om langzaam te sterven, dat levert ook dit soort onregelmatige klachten op.

Ik ben het met Pasja eens! Ga in ieder nooit zelf met de voeding knooien, laat dat over aan een expert!
Heb je verder al je drivers up to date? Ik denk niet dat ik je dan verder nog kan helpen! Misschien heeft iemand anders nog een suggestie?
In ieder geval succes....

Greetzz. Chico79.

temppo0.jpg

maar alleen begin van de dag als ik me pc opstart doet dit probleem zich 1 of 2x voor...
Als het aan de tempratuur zou liggen, zou me pc denk ik pas aan het einde van de dag vast lopen?
Of ben ik nou zo dom?:p

Laatst bewerkt:
Kan iemand me aub helpen?
Want het is nog steeds niet opgelost en het is erg frustrerend:confused::(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan