Pc loopt volledig vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

JelleOv

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2010
Berichten
6
Hallo,

Mijn computer loopt al een paar weken uit het niets vast. De videokaart waar ik over praat is de Nvidia GeForce GTS 250, (van het merk Club3D mocht dat er iets mee te maken hebben.)

Ik kan dan helemaal niks meer. De muis staat vast, de muziek gaat uit. Ik zie alleen nog het stilstaande beeld waarvan ik op dat moment mee bezig was.

Om dus verder te werken met mijn pc moet ik de computer opnieuw opstarten, in de meeste gevallen gaat dit in 1 keer goed. Maar soms geeft de computer een pieptoon, namelijk 1 keer lang en 2 keer kort. Volgens het boekje van mijn moederbord (Gigabyte MA770T-UD3P) betekend dit: "Monitor or graphics card error." Als ik een tijdje wacht kan ik mijn pc gewoon weer opstarten.

Ik dacht dat mijn videokaart te warm is op het moment van vastlopen. Dus omdat te controleren heb ik MSI-Afterburner er opgezet. Slechts om te kijken hoe warm de videokaart word. Dus ik ging gewoon verder op de computer (Gewoon op internet surfen, MSN etc. geen zware spellen of andere zware applicaties.) En op het moment van vastlopen was hij maar 36 Graden. Volgens de site van Nvidia kan de videokaart 101 graden hebben. Het lijkt me dus niet logisch dat het probleem overhitting is.

Om te controleren of het mijn monitor was heb ik deze aangesloten op mijn Macbook. Zoals ik verwachte geen problemen of wat dan ook. (Het beeldscherm is een 23" Acer P235H)

Zouden jullie een oplossing weten, of het probleem weten. Want ik sta op het punt om de winkel te bellen waar ik het systeem (in aparte onderdelen gekocht en in elkaar gezet door een kennis) en de videokaart terug te sturen want ik heb nog garantie.

Voor de rest lijkt het er niet op dat het door software komt. Aangezien ik windows er opnieuw heb opgezet om te kijken of het daar aan ligt. Het probleem blijft voorkomen.
De computer heeft het minimaal anderhalf jaar gedaan zonder problemen.

Voor de rest bestaat mijn pc uit de volgende onderdelen:
Moederbord: Gigabyte MA770T-UD3P
CPU: AMD Phenom(tm) II X4 955 Processor 3,2GHz
Videokaart: GeForce GTS 250
Werkgeheugen: 4GB DDR3
OS: Windows 7 Ultimate x64

Als ik iets ben vergeten te melden moeten jullie het maar zeggen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,
Jelle
 
Dankje voor uw antwoord. Maar zoals ik al in het bericht had vermeld had ik dit dus ook gelezen in de handleiding van mijn moederbord. Maar wat moet ik hier nu mee? Is dit probleem op te losen? Want 9 van de 10 keer doet hij het wel gewoon maar soms na het vastlopen niet.

Groeten,
Jelle
 
En als je het helemaal niet meer ziet zitten overweeg dan dit als je in de BIOS hebt gezeten. Ga naar de BIOS setup toe en geef aan dat de Default Values oftewel de Standaard Waarden moeten worden geladen. Als dat de oorzaak van de fout is, dan heb je daarmee het probleem voor een heel groot deel opgelost. Mogelijk zijn de Default Values niet 100 procent goed, maar de PC functioneert dan in ieder geval correct.
 
Raak ik op deze manier persoonlijke bestanden en/of mappen kwijt? Ik ga het morgen proberen! Dank u voor uw advies! Ik plaats morgen dan ook of het is gelukt of niet. Ik heb wel ooit is in de bios gezeten dus.
 
Ik heb de bios helemaal gereset, ik heb een tijdje de computer gebruikt en weer liep hij vast.

De computer opnieuw installeren helpt niet. Ik heb namelijk al is geprobeerd en het probleem deed zich voordoen.
 
Tja dat is erg moeilijk verder. Maar als je garantie hebt zou ik er mee terug gaan.
Wellicht toch de videokaart. Succes ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan