pc loopt zomaar steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Ik heb een pc die loopt steeds vast als ik muziek luister of gewoon iets doe op de pc loopt ie zomaar vast, soms gaat het eerst een tijdje goed, maar daarna doet ie niks meer.
De computer is ook al naar een computerzaak geweest, maar daar konden ze ook niks vinden:(. ze hebben tegen mij gezegd, je moet hem op een geaard stopcontact aansluiten, dat heb ik gedaan, maar daar doet ie het ook heeft misschien iemand van jullie nog een idee waar het aan zou kunnen liggen??

of kan het zijn dat het de hardschijf is?

pentium3
600 mhz
256 mb ram
windows xp professional

alvast bedankt:)

deze computer heb ik een hele tijd niet meer gebruikt en is ook al een paar keer opnieuw geinstalleerd, en is niet op het internet aangesloten!

dan zou ik het niet weten ..... maar je zit nu wel op internet ....

het kan wel helpen misschien.

ik zit nu op stage, maar de computer bij mij thuis is niet op het internet aangesloten, en net opnieuw geinstalleerd, dus er kan geen virus of iets dergelijks opzitten. is het mogelijk dat de hardschijf niet goed is??

Kan vanalles zijn ook harde schijf ja maar ook de rest van je hardware.
Dus een nieuwe HDD kopen wil niet zeggen dat het is opgelost.

dat zal ik nog even proberen om ergens een hardeschijf weg te plukken uit een oude pc,

Het kan een voeding probleem zijn of een cd-rom station die niet goed werkt.
Een beetje computerwinkel zou het moeten kunnen repareren.

Als je zelf niet veel verstand van dit soort zaken hebt zou ik gewoon naar een goede reparateur gaan.

Als je zelf de stap durft te nemen, haal dan zoveel mogelijk hardware eruit (cd-rom stations, pci-kaarten, etc), om erachter te komen welk apparaat de storing veroorzaakt.

Je kunt beter je foutenlogboek nakijken.
Dan krijg je zeker een omschrijving van de fout.

start/systeembeheer/computerbeheer/logboeken/toepassing

waar staat systeembeheer bij jou?? ik zie het nergens staan bij XP professional, misschien kijk ik eroverheen ofzo hoor.........

Start, instellingen, configuratiescherm, systeembeheer

Bij mij staat het in het start menu. Veel handiger.
Kun je inschakelen door te rechtsklikken op je taakbalk.
Kiezen voor eigenschappen/kiezen voor menu start/aanpassen/geavanceerd/hulpprogramma voor systeembeheer.

deze fouten kun je repareren door een bios upgrade.
Maar ik denk niet dat ze de oorzaak zijn van je problemen , want ik heb deze ook gehad voor jaren zonder enig probleem tegen te komen.
Microsoft schuift de schuld van deze meldingen door naar de bios ontwerpers.

(gebeurt alleen in win XP)

en hoe werkt dat zo'n bios update??

maar als je zegt dat dat de oorzaak waarschijnlijk niet is, wat dan wel??

We zijn inmiddels mijn vakantie verder.

fcgrunn, heb je nog steeds dezelfde problemen of heb je een oplossing gevonden?

nee het is nog steeds niet opgelost:( , maar ik snap er helemaal niks meer van, ook omdat ze bij die computer zaak ook niks konden vinden :(

Je zegt dat je die computer al een hele tijd niet meer gebruikt hebt. Maak hem eens open.

Zit ie vol met stof?
Draaien alle fans wel?

Ik zit te denken aan een temperatuur probleem. Vooral omdat ie niet altijd op hetzelfde moment uitgaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan