PC maakt af- en aanslaan geluiden tijdens opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter RnB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RnB

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
PC gaat uit of loopt (soms?) vast bij opstarten van CD/DVD

Hallo, mijn PC heeft sinds kort een probleem. Vaak is het zo dat hij bij het opstarten heel lang bij het Windows laad scherm blijft staan (dus bij het logo met het blauwe balkje). Maar het meest vage is nog dat hij soms tijdens het opstarten het geluid maakt alsof hij "afslaat" (dus het geluid als je hoort wanneer hij uit gaat) en één seconde later het geluid van wanneer hij weer opstart (op het moment dat je hem aan zet). Maar het opstart proces gaat wel gewoon door. En er komt nog bij dat hij in windows al vastloopt of uit gaat bij het installeren van iets. De harde schijf maakt bij het lezen en schrijven ook aardig wat knetter geluiden. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Wij zelf (mijn vader en ik) hebben het vermoeden dat het misschien aan de harde schijf of de voeding (te weinig watt) ligt.

Bij voorbaat dank,

Ruben

Laatst bewerkt:
Ruben.

Vertel even iets meer over de Pc!snelheid,harde schijf,geheugen,en de voeding?
De Pc heeft moeite met opstraten dit kan een door software of hardeware probleem veroorzaakt worden.

Heeft de Pc dit al langere tijd,heb je kortgeleden iets veranderd mbt software of hardware.

Je zou kunnen proberen om' de Pc terug te zetten naar een moment dat hij wel goed draaide onder "systeemwerkset"en "systeemherstel"

Marcel

Mijn snelheid is 1.8 Ghz AMD, 80 Gb HD en voeding is 400 Watt

Laatst bewerkt:
aan de voeding ligt het niet,maar het knetterende geluid van de harde schijf is geen goed teken,of hij heeft gewoon moeite met het opstarten van allen programma`s of hij staat inderdaad op springen.

Wat start de pc allemaal op ga naar start-uitvoeren en typ daar "msconfig"in schakel bij opstarten maar eens alles uit,en kijk hoe de pc hierop reageert.

Eigenlijk ligt het probleem een beetje anders. Het is namelijk zo dat als ik de NFS: Most Wanted CD er in doe loopt hij tijdens de install vast of gaat hij (soms zelfs bij het opstarten van de CD) uit. Als het laatste het geval is moet ik de hele stekker er uit halen en als ik heb dan opstart en een andere CD er in doe dan gaat de PC (soms?) weer helemaal uit bij de autorun.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan