PC maakt geen verbinding met monitoren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoTD

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2010
Hallo HM'ers,

Ik zit al een tijdje met een probleem.. of meerdere..

Ik had eerst het probleem dat ik allemaal rare kleuren/dingen te zien kreeg op mijn beeldscherm, dus ik was naar het plaatselijke PC-winkeltje gegaan, en deze hebben mij verteld dat dit het probleem van de videokaart was, dus heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft. Maar die meneer heeft mij hierbij ook verteld dat het zo kon zijn dat mijn voeding (Watt) te laag was voor de videokaart, en wanneer dat het probleem was, ik gewoon zwart beeld zou zien. Dit bleek het geval, dus heb ik ook een nieuwe voeding aangeschaft,

Nu heb ik dus de nieuwe videokaart (400W) en nieuwe voeding (450W) erin zitten, maar ik hou nog steeds het zwarte beeld.. ik heb de kabels van de monitoren gewoon goed aangesloten (DVI en VGA, ja, ik gebruik 2 monitoren).. Maar mijn beeldscherm geeft elke keer aan "in slaapstand".. terwijl ik wel de geluidjes hoor van bijvoorbeeld skype etc die opstarten.. Dus mijn PC zelf start wel gewoon op..

Iemand een idee wat het probleem hier kan zijn?

Alvast bedankt!!

Windows 7.
Videokaart: Radeon HD 6450.

Wat voor videokaart heb je aangeschaft ?
Misschien heeft je kaart nog een aparte voeding nodig ?
Als de vorige een onboard kaart was dan moet je deze soms in het BIOS uitschakelen om zeker te zijn dat hij je nieuwe kaart gebruikt ?

Groeten Marcel

edit: ik zag ineens onder aan je bericht staan dat het een Radeon kaart is.

Laatst bewerkt:
Allereerst, bedankt voor de snelle reactie!

De videokaart zit in de PCI-e (x16?) slot van de computer, die in het moederbord zit.
Vorige videokaart zat op dezelfde plek..

Wat is de BIOS?

Laatst bewerkt door een moderator:
Het BIOS verhaal is in dit geval niet van toepassing omdat het geen zgn onboard kaart betrof.
Probeer het eerst eens werkend te krijgen met 1 monitor aangesloten.

Heb je trouwens wel beeld tijdens het opstarten van de PC, het zgn post screen bedoel ik dan ?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Nee, vanaf het begin al direct geen beeld..
Ook met 1 monitor aangesloten (via DVI of VGA, maakt geen verschil), werkt het niet, maar zal het nog eens proberen..

Ik heb ook de videokaart al een keer er uit gehaald, en er opnieuw in gedaan, ook dit heeft niet geholpen..

- Marco

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou bijna willen zeggen dat je videokaart stuk is of het slot/poort waar die in zit.
Hier houdt het voor mij een beetje op.
Misschien iemand anders nog ideeën.

Groeten Marcel

@MarcoTD,

Het is niet nodig te quoten als je direct op iemand reageert, vandaar dat ik ze verwijderd heb.

Mogelijk moet er nog een stroomaansluiting op de kaart zelf wqorden aangesloten
Ik kan het voor deze kaart niet zo een twee drie vinden, maar de aansluiting zou dan achterop het bord zitten.
zie de installatie handleiding.
Mvg Leo

@Leofact:
Over de voeding op de kaart schreef ik ook al in post #2 maar er zal waarschijnlijk overheen gelezen zijn.
Bedankt voor het benadrukken :)
Misschien heeft je kaart nog een aparte voeding nodig ?

Groeten Marcel

@Leofact, ik zie nergens een aansluiting o.i.d. op de videokaart zitten.. :(
Zal de installatie handleiding er nog eens opnieuw bij pakken..

@Hoogteijling, sorry, inderdaad overheen gelezen :o

Ahumm, al geprobeerd met andere kabels/andere monitor dan die je al in gebruik hebt.?
Aangezien je zegt dat je wel de achtergrondsounds van bijv. skype wel hoort, start de pc wel normaal op, dus lijkt er in eerste opzicht niets aan de hand met je videokaart.
voeding plaatsen als de graka al 400 watt
En als 2e, een 450watt voeding toch wat krapjes als de rest van d epc ook het nodige vraagt.

Laatst bewerkt:
@Jackall, ik heb 2 monitoren, heb met allebei de DVI en VGA geprobeerd..
De meneer uit het PC-winkeltje zei me dat de 450W voeding makkelijk zou moeten kunnen..

Ik heb 1 monitor met de VGA kabel, aangesloten op mijn moederbord, en toen kreeg ik wel beeld, maar wel hele rare resolutie en alles, en nu heb ik dus de drivers geïnstalleerd, en geprobeerd het (/de) beeldscherm(en) op de videokaart aan te sluiten, maar dit gaf weer geen resultaat.... Misschien dat dit iets kan helpen? :) thnx

Misschien in je BIOS de onboard kaart uitschakelen of een lagere prioriteit geven.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hoe moet/werkt dit als ik vragen mag? Ik ben bang dat ik dingen verkeerd ga doen, waardoor het helemaal niet meer werkt..

Tijdens het opstarten zie je een toets staan om in je BIOS (setup) te komen, meestal DEL of 1 van de F toetsen (F1,F10,11,12)

Wanneer je in je BIOS bent moet je zoeken naar iets in de trant van "Integrated pherip....." en hier zie je misschien iets staan dat je je onboard kaart niet verkiest boven de losse kaart.
Ligt een beetje aan welk BIOS je hebt met waar je het kunt vinden.

Wat voor PC heb je, of is het zelfbouw ?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan