pc maakt herrie

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik heb een pc die herrie maakt. Tja, het is niet anders, ik ben allang blij dat ik WAT heb :D.

Maar het is een vrij irritant geluid en het is een zacht zoemend geluid, dat zich om de seconde manifesteert. Alsof er een cd in de speler probeert op te starten. Zoemmm... zoemmm.... Alleen heb ik er geen cd in zitten en maakt het systeem het geluid ook als de speler open staat. Ik verdenk er dus de harddisk van dit geluid te maken, maar ik zie geen harddisk activiteit in het LEDje. Dus blijft er alleen nog de ventilator over. Iemand suggesties over hoe dit aan te pakken zonder de ventilator (danwel de ventilator op de videokaart) om te wisselen?

waarschijnlijk moet je het toch in de ventilator zoeken
je kunt het proberen door de ventilators een voor een los te koppelen en dan kijken als je de komputer opstart
of het geluid weg is dit moet je niet te lang doen want die fannetjes zitten er niet voor niets.

als een van de fannetjes de oorzaak is dan kun je hem eerst nog schoonmaken en dan de stikker verwijderen en op het asje een druppel olie doen.

helpt dit niet dan is het lagertje aangetast en zul je de fan moeten vervangen.

Ik denk dat ik tijdens het zoemen eens een vinger erop houd. Dan weet ik meteen of het aan de ventilator ligt of niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan