PC maakt herrie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrCorpse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
Berichten
284
sinds een tijdje maakt mijn pc enorme herrie. Het lijkt mij de ven of de dvd-rom speler.
Ik denk eerder de ven want als ik er een cd ofzo in doe komt er nog meer herrie...

Dit gebeurt vooral tijdens het spelen van spelletjes. Nu bijvoorbeeld bij het gebruik van internet oid is het geluidsstil.

Volgens het programma SpeedFan is de temp van de pc prima in orde, ook tijdens het spelen van spelletjes dus dat zou betekenen dat de ven het toch prima doet. Voor de zekerheid had ik mn huis- tuin- en keukenventilator even tegen mn open pc kast laten loeien, maar de herrie bleef.
Wat is nu precies het probleem en hoe kan ik het oplossen???

Specs:
Windows XP Home
pentium 4 CPU 1.70GHz
1280mb RAM
NVidia GeForce 2 MX/MX 400
 
kijk es wat er allemaal atief is ... draait bvb geen virusscan, of automatisch defrag ??
 
De fan of ventilator gaat natuurlijk harder draaien als de temp oploopt, om die goed te houden.

De PC al eens goed ontstoft?
Een drupje tefspray in een droog lagertje van de ventilator kan ook wel eens helpen.
 
De fan of ventilator gaat natuurlijk harder draaien als de temp oploopt, om die goed te houden.

De PC al eens goed ontstoft?
Een drupje tefspray in een droog lagertje van de ventilator kan ook wel eens helpen.

ja dat snap ik, maar zo hard draaien lijkt me toch ook niet normaal...

Pc is ontstoft. En wat bedoel je precies met een drupje "tefspray" op de lager?

Er schuurt trouwens niets tegen de ven...
 
Als je de ventilator eraf haalt zit er een sticker op, als die iets los maakt kun je een drupje teflonspray erin laten lopen, tefspay verdroogd niet zoals oliën of siliconenspray en maakt de eventueel aanwezige verdroogde lithium of siliconenvet dunner.
 
Als je de ventilator eraf haalt zit er een sticker op, als die iets los maakt kun je een drupje teflonspray erin laten lopen, tefspay verdroogd niet zoals oliën of siliconenspray en maakt de eventueel aanwezige verdroogde lithium of siliconenvet dunner.

Okee, en hoe haal ik de ventilator eraf? ik bedoel ik zie nergens schroefjes ofzo... of zit ik nu totaal verkeerd te kijken...
 
volgens speedfan is de pc in ruststand de temp:

Local Temp: 41C
remote temp: 60C
HD0: 41C

bij het gamen gaat de "remote temp" richting de 80-85C...

kan een oorzaak zijn?
 
Ik zou kijken voor een paar nieuwe fannetjes, weet niet wat voor kast je heb maar, kijk gewoon naar zo min mogelijk rpm met zo veel mogelijk luchtverplaatsing. En je kan natuurlijk ook naar de dB(A).

Ik heb bij mijn zusje haar Dell. die ook veel herrie maakte, 2 van deze erin gezet, PC is gewoon weer super stil.

Scythe S-Flex 800

Je kan dan ook kijken naar de 1200rpm, Ietsje luider maar max 20 dB(A).

1200
 
Laatst bewerkt:
okee bedankt! volgens mij is het nu opgelost.. na ook nog een flinke blaassessie erop los gelaten te hebben..

Thnx!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan