PC maakt lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

Romiam39

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2004
Hallo forumlezers,
Ik heb sinds juni vorig jaar een pc te weten;
Intel P4 530J (3,0 GHZ 800FSB 1MB LGA775) incl. Intel Boxed Cooler
Asus P5GD1 PRO i915P DDR400 GB-LAN-S-ATA U133 SOUND & USB 2,0
Geheugen Dimm 256 MB PC3200 DDR Twimmos
WD 160 GB S-ATA U150 7200RPM 8MB Cache

Het valt me op dat hij de laatste tijd opvallend veel lawaai maakt. Dit is overigens niet constant. Hij begint redelijk en dan zonder wat te doen op de pc begint hij harder te blazen lijkt het wel en dan na een kwartier (ongeveer) is ie weer wat rustiger. Heb de kap van de pc eraf gehaald om te kijken of er stof ergens tussen zit. Deze heb ik voorzichter verwijderd.
Mijn pc draait op windows XP Home + SP2. Heb verder een goede antivirusprogramma, (up-to-date) en gebruik ook met regelmaat Adware.
Wie kan mij even verder helpen, of moet ik gewoon met de pc even langs de winkel. (Heb 3 jaar garantie)

Romiam

Ga met die pc naar de winkel als je nog garantie hebt.
Het zullen de ventilatoren zijn.

Heb everest home geinstalleerd op mijn pc, maar nu de vraag. Waar kun je de temp van je pc zien?? Iemand die dit programma ook gebruikt??

Romiam

Romiam39 zei:
Heb everest home geinstalleerd op mijn pc, maar nu de vraag. Waar kun je de temp van je pc zien?? Iemand die dit programma ook gebruikt??

Romiam

Ben inmiddels er achter wat de temps zijn;
moederbord is 37
cpu is 64

Is dit redelijk??

Romiam

Ik vindt de temperatuur van de cpu veel te hoog, als het contact tussen koelblok en cpu niet zo goed is, zal de fan sneller gaan draaien om de temp omlaag te krijgen, maar daar het koelblok te weinig warmte genereerd zal dat door blijven gaan, de temp wordt immers gemeten in\bij de processor.

In de zomer kan de temp dan zeker oplopen tot 75 graden, uitwendig, dat is niet bevordelijk voor de snelheid en levensduur van de processor.

Ik zou er een betere opzetten en vooral de warmteoverdracht goed afstellen.

Lange Pier zei:
Ik vindt de temperatuur van de cpu veel te hoog, als het contact tussen koelblok en cpu niet zo goed is, zal de fan sneller gaan draaien om de temp omlaag te krijgen, maar daar het koelblok te weinig warmte genereerd zal dat door blijven gaan, de temp wordt immers gemeten in\bij de processor.

In de zomer kan de temp dan zeker oplopen tot 75 graden, uitwendig, dat is niet bevordelijk voor de snelheid en levensduur van de processor.

Ik zou er een betere opzetten en vooral de warmteoverdracht goed afstellen.

Goedemorgen,

Wat is dan een goede temp?? Zijn daar nog regels voor als je een pc koopt??

Romiam

Als de ventilator niet te veel toeren hoeft te maken om de temp op een redelijk niveau te krijgen:D , 40/50 graden met een omgevingstemperatuur lijkt mij zeer acceptabel, zit je in de zomermaanden zo'n kleine 10 graden hoger, en weer die herrie, ben ik bang voor.

Als voorbeeld kan ik stellen, ik heb een AMD64, die produceren wel wat minder warmte dan de oudere Intels, maar ik zit nu op 38 graden met een fluisterventilator op nu 2250 toeren ( ook temp afhankelijk ), moet er wel bij vermelden dat de case 2 120mm ventilatoren heeft ( 1 intake, 1 outake ) en de voeding ook, al met al, een fluistersysteem.

Maar met 3 jaar garantie zou ik er mee terug gaan, zoals eerder was aangegeven, en mij niet laten afschepen met de bekende antwoorden.

Lawaai uit je pc is irritant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan