pc maakt lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

liverpoolfc

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
beste mensen, de laatste tijd maakt mijn pc enorme lawaai als ik meer dan twee programa's opstart. Ik zou niet weten waaraan dit ligt. Ik heb em open gemaakt en alle stof verwijderd, dan verdwijnt die herrie voor een paar dagen, maar dan begint het weer. wie heeft dit probleem ook gehad en kan mij hiermee helpen. ik heb een medion microstar pc type PC MT6. alvast bedankt!!!!!

Dit kan van een hele boel zaken komen, teveel om op te noemen eigenlijk.
Als het probleem opgelost is door eens te stofzuigen zal het toch waarschijnlijk een probleem zijn met stof. Wat stof die tussen een fan gekropen is waardoor deze gaat zoomen bijvoorbeeld. Beste manier om het op te lossen is de pc open te maken en kijken vanwaar het geluid komt. Als het een fan is dan kan je die vervangen, als het een harde schijf is (wat wel raar zou zijn als dit opgelost is met stofzuigen) is het ook best om deze te vervangen omdat die dan waarschijnlijk toch niet lang meer zal meegaan...

Dit kan van een hele boel zaken komen, teveel om op te noemen eigenlijk.
Als het probleem opgelost is door eens te stofzuigen zal het toch waarschijnlijk een probleem zijn met stof. Wat stof die tussen een fan gekropen is waardoor deze gaat zoomen bijvoorbeeld. Beste manier om het op te lossen is de pc open te maken en kijken vanwaar het geluid komt. Als het een fan is dan kan je die vervangen, als het een harde schijf is (wat wel raar zou zijn als dit opgelost is met stofzuigen) is het ook best om deze te vervangen omdat die dan waarschijnlijk toch niet lang meer zal meegaan...

bedankt voor je reactie, ik heb de pc opengemaakt en het geluid komt van de koeler, de fan op de koeler maakt al die herrie, betekent dit dat ik een nieuwe koeler/fan nodig heb of ligt het gewoon aan de pc?

Laatst bewerkt:
Een koeler van Arctic, Zalman, Coolermaster of iets dergelijks, kan een hoop ergenis wegnemen, wel goed naar de socket of CPU kijken, er zijn er diverse.

De lagers van die goedkope koelers die ze gebruiken in die OEM pc's gaan in de loop van slijten, en beginnen herrie te maken, tijdelijk op te lossen door er een drupje tefspray in te spuiten.

Een koeler van Arctic, Zalman, Coolermaster of iets dergelijks, kan een hoop ergenis wegnemen, wel goed naar de socket of CPU kijken, er zijn er diverse.

De lagers van die goedkope koelers die ze gebruiken in die OEM pc's gaan in de loop van slijten, en beginnen herrie te maken, tijdelijk op te lossen door er een drupje tefspray in te spuiten.

Hartelijk bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan