PC maakt lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

nraats

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2004
Berichten
22
Sinds een tijd maakt mijn PC nogal wat lawaai. Niet altijd maar soms begint hij na verloop van tijd om de paar seconden te "blazen". Bijv als een paar programma's als Picasa, OUtlook of Real Player tegelijk bezig zijn. Laat staan als ik een keer een spelletje speel (niets moderns maar gewoon een racer uit 2004 of zo) Is mijn PC te oud aan het worden??

De specs: Acer T350 - 4A70, Intel Celeron 2,93 GHz, 200 Gb HDD, 512 DDR. Ik heb zelf wel eens met de prestatie instelling wat geprobeerd op te lossen, staat nu op: Proc.gebruik optimaliseren voor Programma's, Geheugengebruik Optim. voor Programa's en Virtueel Geheug begingrootte 256 en Max574

Iemand een tip of truc? Alvast bedankt!!! :thumb:
 
Zo te zie het aanpassen van een ventilator of meerdere om de warmte kwijt te kunnen, wat verhinderd kan zijn door stofophopingen in de diverse koelblokken en ventilatoren, al een keer aan de binnenzijde de boel ontstoft?
 
Bedankt voor je snelle reactie. Al een paar keer gedaan, niet veel om weg te halen eigenlijk.
 
Bedankt voor je snelle reactie. Al een paar keer gedaan, niet veel om weg te halen eigenlijk.

Kan je horen als je de PC openschroeft waar de herrie vandaan komt ?
Ik denk aan een versleten lagertje in een blower.
Zet de PC uit en draai de defecte blower eens met de hand rond, als het een licht lawaai maakt, moet je deze vervangen.
 
of je houd de koelers ff met de handtegen:D (als de pc aan staat)
 
Kan je horen als je de PC openschroeft waar de herrie vandaan komt ?
Ik denk aan een versleten lagertje in een blower.
Zet de PC uit en draai de defecte blower eens met de hand rond, als het een licht lawaai maakt, moet je deze vervangen.

ik heb het zelfde gehad met mijn voeding ventilator. lagertje was wat vesleten dus als ik de pc aandee maakte hij een rot herrie maar as ie warm werd ging het geluid over door het uitzetten van de lagertjes
 
Had ik ook maar gelukig heb ik het verolpen.
je moet gewoon een klein beetje Wd-40 (kruipolie) of slaolie tussen je vin doen en hij is HELEMAAL stil!!!!!!!;)
 
Had ik ook maar gelukig heb ik het verolpen.
je moet gewoon een klein beetje Wd-40 (kruipolie) of slaolie tussen je vin doen en hij is HELEMAAL stil!!!!!!!;)

Gebruik teflonspray, de rest droogt vrij snel uit of verdikt snel, en dan wordt het een lijmachtige substansie.

Vervangen van de fan geeft de beste resultaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan